Hvala predsedujoči. Jaz gospodu Zajcu čestitam za njegov nastop. Se mi zdi, da zadnji nastop v njegovi politični karieri. Ni se izneveril, bil je zelo politikantski. Namreč navrgel je nekatera dejstva, ki se jih recimo načeloma politiki ne bi smeli posluževati, da kar na splošno okarakterizira, ta človek pa pripada blizu tej ali oni stranki. Gospod Britovšek, ne pripada v nobeni verziji Slovenski demokratski stranki. Gospod Britovšek je na zadnjih volitvah volil SMC. Je tudi sam javno povedal. Za šefa nadzora za to poslovanje v Novi Kreditni banki Maribor je bil imenovan v času Vlade Alenke Bratušek, ko je bil vodja poslanske skupine, takrat glavne stranke gospod Möderndorfer in to poročilo preiskovalne komisije nima niti ene alineje ali pa enega dokaza, ki bi gospoda Britovška povezal s Slovensko demokratsko stranko. Vi ste pa danes to tukaj kot glavni argument vašemu politikantstvu želel predstaviti slovenski javnosti. Naj vas opozorim, da ste tudi kršili Zakon o tajnih podatkih. Namreč vi ste govorili imena firm, ki so v tem poročilu označena in prikrita s črno barvo. Kolega Möderndorfer bi vam lahko povedal, da tega ne smete početi. To, o tem se lahko razpravlja potem na zaprtem delu ne pa na javnem delu. In da niste posebej podrobno prebrali poročila preiskovalne komisije, priča tudi to, da ste med svojo razpravo nenehno zamenjevali priimke Rožanc in Ižanc. Gospa Ižanc je bila v Novi Ljubljanski banki in ni bila degradirana, ampak je bila nagrajena za svoje nedelo v času Farrokh zadeve. Gospa Rožanc je pa res na Novi Kreditni banki Maribor. Tako da, ko naslednjič govorite, ampak kot sem rekel, mislim da je to vaša, da je bila to vaša zadnja razprava, razen če ne boste replicirali, bi vseeno predlagal, da podrobno preberete to kaj želite javnosti sporočiti, ker tukaj ste le poslanci in izvoljenec ljudstva. Zdaj, ko sem jaz poslušal uvodničarja gospoda Möderndorferja, na začetku nisem vedel, prvih osem minut nisem vedel kaj poslušam, ker je gospod Möderndorfer prvih osem minut svojega uvodnega nastopa posvetil (nadaljevanje) Slovenski demokratski stranki, gospodu Grimsu, meni osebno in ne temu, do katerih ugotovitev naj bi preiskovalna komisija prišla. Si predstavljate, ne gospod Hanžek ne gospa Godec ne moja malenkost, ko smo predstavljali poročilo, nismo govorili o nekih političnih sovražnikih, ki hočejo ogroziti delo naših preiskovalnih komisij, ampak smo govorili o tem, do česa smo v preiskovalnih komisijah prišli. Gospod Möderndorfer je pa vzel popolnoma drugo taktiko - načeloma je šele v drugem delu, in to v manjšem delu, govoril o ključni problematiki, zaradi česar je tudi sam prepričal ali pa so ga drugi prepričali, da naj se ustanovi preiskovalna komisija o zadevi, o kateri je druga preiskovalna komisija že zaključila svoje delo. Zdaj sem podrobno prebral to poročilo. Ko sem ga prebral zelo podrobno, sem si šel še enkrat ogledat novinarsko konferenco kolega Möderndorferja, ki jo je imel v torek ob predstavitvi poročila preiskovalne komisije. In sem presenečen ugotovil, da je gospod Möderndorfer sam zatajil ugotovitve, do katerih je njegova preiskovalna komisija prišla. V tekstu je nekaj pomembnih ugotovitev, ki pa jih kolega Möderndorfer na novinarski konferenci ni predstavil, je pa, seveda, veliko govoril o SDS. Glejte, recimo, samo tako, če gremo numerično pregledat to poročilo. To poročilo sestavlja 245 strani podrobnega poročila o zadevi Farrokh. Iz teh 245 strani je preiskovalna komisija potegnila za štiri strani ugotovitev. Potem je 34 strani o Novi kreditni banki Maribor, iz katerih sledita dve strani ugotovitev in 20 strani o primeru Đuđić - 20 strani, torej desetkrat manj kot o zadevi Farrokh -, od tega samo ena samcata stran o povezavi med SDS in Đuđićevo, a iz tega sledijo tri strani ugotovitev in večina javnega medijskega časa, ki ga je predsednik preiskovalne komisije in, recimo, gospod Zajc namenil za predstavitev tega poročila. In se zdaj sprašujem, ali je to realna predstavitev vsebine in glavnih poudarkov poročila ali je to politikantstvo. Glede na to, da je potem predsednik preiskovalne komisije to tako predstavil, je seveda temu sledil tudi medijski fokus zgolj na eno temo in Slovenska demokratska stranka je bila spet medijska zvezda. V uvodni predstavitvi, torej v tisti večini časa, ko kolega Möderndorfer ni predstavljal ugotovitev preiskovalne komisije, ampak je opozarjal na pasti in grožnje oziroma nasprotovanja, ki jih je bil deležen med svojo preiskavo, je meni očital, da sem ga jaz oviral oziroma da ga je naša preiskovalna komisija ovirala pri pridobivanju dokumentacije. Gospod Möderndorfer se je dva meseca ukvarjal z našo preiskovalno komisijo in na vsakem forumu, na vseh odborih, na MVK, na drugih odborih javno izpostavljal, češ, kako mu blokiramo delo pri pridobivanju informacij. Celo strokovne sodelavce naše preiskovalne komisije je na nek način ovajal pri generalni sekretarki, si predstavljate, tudi takšnih postopkov se je postopil. Naj bo zelo jasno, naša preiskovalna komisija ni nikomur in nikdar ovirala dostopa do informacij. Če pa preiskovalna komisija dobi sklep sodišča, na katerem piše, da je ta dokument namenjen izključno za namene te preiskovalne komisije oziroma če te dokumente predstavimo ali posredujemo komu drugemu, smo kazensko odgovorni, poglejte, mi moramo to spoštovati. Bi pa še enkrat gospoda Möderndorferja in ostale člane preiskovalne komisije, ker očitno ne poznajo Poslovnika o parlamentarni (nadaljevanje) preiskavi, opozoril na četrti odstavek 6.a člena poslovnika o parlamentarni preiskavi, ki pravi: »Vsak poslanec Državnega zbora ima pravico do vpogleda v dokazila, zbrana v preiskovalnih komisijah.« Ja, oprostite, imeli ste podlago v poslovniku, da pridete si ogledat vse dokumente, a je bilo lažje javno govoriti in še danes govorite, da je naša oziroma bančna preiskovalna komisija ovirala delo te preiskovalne komisije od Janija Möderndorferja, ob tem, da potem, ko ste po 2 mesecih nehali kričati o tem in ste zaprosili resorne organe, ste v enem tednu dobili gradivo. Zdaj, če bi to na začetku naredili, bi imeli v enem tednu gradivo in bi lahko že prej delali in vam niti na koncu koncev ne bi zmanjkalo časa za preiskavo NKBM in kredita Diane Đuđić. Zdaj, gospod Möderndorfer se je tukaj hvalil tudi s tem, da se rezultati dela njegove preiskovalne komisije že poznajo, da je policija na podlagi njihovega dela že opravila interni nadzor, ugotovila kršitve, enako UPPD. To ni res. Je naredila interni nadzor in ugotovila kršitve, da so v zadevi Farrokh, da policija ni ravnala v določenih primerih tako, kot veleva zakonodaja in postopki. Ampak to je naredila ne na podlagi vašega dela, ampak na podlagi sklepa vmesnega poročila o zadevi Farrokh, za katerega ste glasovali tudi vi. To je bil eden od tistih 5 sklepov, ki je naložil tem institucijam, da opravijo notranji nadzor. Zdaj, kolega Möderndorfer mi je očital v uvodnem govoru, ki je bil sicer namenjen predstavitvi stališč oziroma poročila, da nisem zaslišal toliko prič kot on, da ni bilo, da nisem tako široko zaobsegel vseh, ki bi lahko kaj povedali o tej zadevi. Ampak na koncu je pa prišel do istih ugotovitev, ki jih je potrdila naša preiskovalna komisija. Zdaj, poznamo to ekonomsko načelo minimax, z danimi sredstvi zagotoviti maksimum ali pa z maksimalnimi sredstvi doseči ta zadani cilj. In mi smo to naredili, mi smo vse to potrdili, se mi pa meni osebno pač ne zdi smiselno 14 prič zaslišati v 5 urah, ko posamezna priča nima časa niti, da spije kavo. Ne vidim dodane vrednosti, da bi tako širok nabor prič zasliševal, če lahko prideš z danimi pričami do istega rezultata. Zdaj, žal ugotavljam, da kolega Möderndorfer, pa to ne bom rekel, kolega Möderndorfer, da člani preiskovalne komisije tudi selektivno ugotavljajo politično odgovornost. Poglejte, v poročilu z enim stavkom piše: »Na podlagi pridobljenega dokaznega gradiva in pričanja prič v primeru Katarine Kresal preiskovalna komisija ni ugotovila politične odgovornosti.« Pika. Zraven je pa zelo obširen prispevek o delu policije v poročilu Farrokh in Sove, pa za Sovo pustimo vnemar, ampak policija, ki je pod MNZ, ki jo je vodil Jani Goršek, ki je delovala katastrofalno, in ko je bil Jani Goršek osebni proteže, izbranec Katarine Kresal, ne, nje pa ni preiskovalna komisija ugotovila kot odgovorne, pa čeprav je bila tudi ona naslovnik tistega posebnega poročila Sove in čeprav policija spada neposredno pod njo, pod njen resor. Zdaj, zakaj v njenem primeru drugače? Ne vem, mogoče zato, ker pripada ali pa je pripadala eni od bivših strank kolega Möderndorferja. Ne vem, ne bom si pač iskal razlogov za to, ampak preiskovalna komisija neposredno ne ugotovi osebne odgovornosti, je pa vsaj objektivno odgovorna, ker je v njenem resorju prišlo do katastrofalnih anomalij. Glejte, še Möderndorferjeva komisija je ugotovila, da je šlo pri policiji vse narobe. Poglejte, kaj ugotavljajo. Citiram: »Preiskovalna komisija meni, da obstaja utemeljen sum, da policija tožilstva ni obvestila zaradi prikrivanja (nadaljevanje) svojega delovanja v primeru Farrokh in prikrivanja primera v celoti.« Ter: »Preiskovalna komisija ugotavlja, da je policija pod vodstvom Janka Gorška vodila preiskavo izjemno malomarno, večkrat opuščala svojo uradno dolžnost in delovala nestrokovno in v nasprotju z veljavno zakonodajo.« Si predstavljate? Policija, varuh reda. Nestrokovno, malomarno, v nasprotju z veljavno zakonodajo. V evropski državi! To je šokantna ugotovitev. To je šokantna ugotovitev, oprostite, v državi, kjer naj bi veljala vladavina prava! Ampak, a ste vi kolega Möderndorferja v uvodu slišali, da bi to povedal? Ali ste ga vi slišali, da je to povedal na novinarski konferenci? Ne! O tem je molčal. Predstojnica Janija Gorška Katarina Kresal pa ni odgovorna, ker piše samo ta odstavek: »Na podlagi pridobljenega dokaznega gradiva in pričanja prič ni ugotovila politične odgovornosti Kresalove.« Ha, kako naj si jaz potem predstavljam, da gre za neko verodostojno poročilo, če pa eno od eklatantnih ugotovitev, ki bi morala zamajati, zamajati zaupanje v vladavino prava in delovanje pravne države, predsednik te komisije ne predstavi kot eno od glavnih ugotovitev v svoji uvodni predstavitvi. Zdaj, 245 strani poročila o Farrokhu se bere kot kriminalna zgodba. Vam zagotavljam, odlično branje, dobro pripravljeno, vsebinsko, poudarki,… Sicer potrjuje ugotovitve naše preiskovalne komisije, kar pomeni, da smo na nek način vsi prišli do istih ugotovitev, dodaja pa pomemben del o delovanju, prej sem že rekel, policije in Sove. Policije in Sove. Zdaj pa vam še preberem sklep, ki ga predlaga preiskovalna komisija, sklep številka 2: »Državni zbor priporoča Vladi, da na podlagi bistvenih ugotovitev predmetne parlamentarne preiskave pristopi k izgradnji sodobnega in učinkovitega obveščevalno-varnostnega sistema, ki se bo tudi s protiobveščevalnimi pristojnostmi sposoben odzivati na sodobne varnostne grožnje.« Ta ugotovitev je še bolj šokantna. Si predstavljate, preiskovalna komisija pod vodstvom člana SMC, Janija Möderndorferja, je ugotovila, da Sova dandanes ni sposobna zagotoviti sodobnega in učinkovitega varnostno-obveščevalnega varnostnega sistema? V službi, ki ga vodi direktor, ki ga je postavil osebno gospod Cerar, prejšnjega in zdajšnjega! Ampak, a je gospod Möderndorfer to eklatantno, šokantno ugotovitev predstavil na uvodni predstavitvi? Ni. Glejte, to je že druga zelo pomembna ugotovitev, ki ni bila predstavljena s strani predsednika preiskovalne komisije. Si vi to predstavljate? Poročilo izpostavlja tudi zelo zanimive osebe, do katerih smo prišli tudi že pri drugih poslih, recimo pri dveh preiskovalnih komisijah – pri naši bančni in pri Jelkini o zdravstvenih zadevah. Tudi tu, pri iranskih poslih se svaljkata okoli Jurij Detiček in Gorazd Jančar. In preiskovalna komisija kolega Möderndorferja ugotavlja zlizanost Ljubljanske banke z obveščevalci in z Iranom, z iranskimi posli. In recimo med drugim ugotovi, da je preiskovalna komisija identificirala vsaj en posel, kjer je bilo omenjeno kreditiranje preko družbe Proteus, to je skupnega podjetja LB in Saftija (kasneje, vemo, KB1909), kjer je bil seveda zelo pomemben gospod Detiček, ki je imel v tistem obdobju, ko je prišlo do tega, roko nad podružnicami in hčerinskimi podjetji Ljubljanske banke in je tudi poskrbel za to na nek način, da je potem filiala Ljubljanske banke postala veleposlaništvo Republike Slovenije. Safti, Proteus, KB1909, Gorazd Jančar, Jurij Detiček,… Saj se spomnite teh primerov, a ne? Kot na čelu Adria Bank v ponedeljek… Oziroma v ponedeljek v upravnem odboru KB1909 prosi Adria Bank za kredit, v torek o tem kreditu odloča, ga odobri, v sredo denar pride spet v KB1909 kjer sedi v upravnem odboru, v četrtek izda obveznice, in potem ko gre spet na čelo Adria Bank od KB1909 odkupi obveznice KB1909 v imenu Adria Banke. In imamo krog sklenjen in se eni in isti, iste osebe svaljkajo okoli in se v Sloveniji nič ne naredi. Da je bil gospod Detiček aktiven tudi pri teh iranskih poslih, tudi ta preiskovalna komisija potrdi na podlagi zaslišanja skrite priče, šokantno, ampak ali je gospod Möderndorfer to v uvodnem delu kaj predstavil. Ali ga je kdo slišal?! Jaz ga nisem, sem ga pa slišal zimzelen šlager SDS, SDS, SDS. Zdaj v poročilu temu Farrokhu zelo podrobno piše kakšne kriminalne rabote so se izvajale v Novi Ljubljanski banki, kako so ti posli potekali, iranska shema in tako naprej. Ampak, v uvodu pa ste kolega Möderndorferja slišali ta stavek: Ugotovili smo samo en primer pranja denarja, ni šlo za kazniva dejanja, ampak prekrške in zdaj ima Nova Ljubljanska banka zgledno urejen sistem. Skratka, vse je okej. Vse je okej. Ne sekirajte se, nič panike, zadeva je sanirana. Ali se vam že sanja, vsaj približno za kaj bi lahko šlo, če beremo med vrsticami. Glejte, na preiskovalni komisiji, ko je odločala o tem poročilu, kjer so bili glavni poudarki izločeni iz predstavitve, so glasovali vsi tisti, ki se javno zavzemajo proti prodaji Nove Ljubljanske banke. Kar poglejte, vsi tisti. In ne morem se znebiti tega grenkega priokusa, da je bilo to poročilo v tem delu, pa ne vsebinski del, ampak ta predstavitveni del, medijski del, medijska priprava dogodka pripravljena zato, da se rehabilitira Novo Ljubljansko banko, da se reče, poglejte, zdaj je vse v redu, te banke res ni treba zdaj prodati. Ampak, so imeli pa očitno strokovne sodelavce, ki se niso pustili motiti in so projekt Farrokh oziroma zadevo Farrokh res podrobno preučili in so prišli do teh šokantnih ugotovitev, ki sem jih prej predstavil, pa ki niso bile javno predstavljene in je prišlo do tega, in potem je bilo treba ugotoviti, kaj hočemo pa zdaj narediti. Zdaj pa, če bomo mi potrdili to, kar je ugotovila že ena preiskovalna komisija prej, je očitno bila ta preiskovalna komisija brez smisla. In potem je pa pač, dobili eno, najprej prvo darilo, kjer je na SiOLu 25. 9. bilo objavljeno poročilo oziroma ta članek o tem domnevnem pranju denarja v NKBM, italijanski shemi, za katero se je potem ugotovilo, da se je to počelo v vseh bankah, in že kar nekaj časa pa Urad za preprečevanje pranja denarja ni dovolj oziroma skoraj nič naredil. In je bil tam pač en stavek, ki je ponujal zelo lepo povezavo potem s SDS, namreč piše, Britovšek, agent Sove v času Janševe vlade. Torej, čisto iz konteksta potegnjeno v tistem članku, ta stavek, na podlagi katerega ste se potem obesili na to, čeprav bi v bistvu moralo pisati, gospod Britovšek je postal odgovoren za to področje v času vlade Alenke Bratušek. Ampak, še enkrat, jaz poudarjam, super, da se je to preučevalo. Ker, ko smo mi začeli to področje preučevati, so nam člani SMC-ja rekli, ne preučujte tega, to bo tako ali tako Jani preučeval. Zato ne podvajajte tega, in sem imel velike težave na preiskovalni komisiji, kjer so glasovali oziroma niso hoteli, da sploh zaprosimo za podatke o pranju denarja v NKBM. Zanimivo. In potem ko je bilo do te kolizije, sem rekel, okej, bo pa Jani, saj zna, saj bo lahko, saj bo dobil dokumente. In potem, ko tudi očitno iz tega posla ni bilo nič, ki bi neposredno kazalo na SDS, je prišla odrešitev v primeru članka v Večeru, kjer je spet takoj hitro, dva dni za tem, preiskovalna komisija razširila svoj mandat in začela preiskovati o tem. Tudi to je super, tudi to je super, naj se vse preišče, zaradi tega, ker je dejansko treba vsem anomalijam priti do dna, ne glede na to ali prihajajo z leve ali pa z desne. Ampak ko sem prej poslušal uvodno predstavitev pa nekatere razpravljavce, se nisem mogel znebiti tega občutka, da SMC poskuša, pa tudi nekatere druge stranke, iz petnih žil vleči ven SDS v to poročilo, ko ga dejansko glede na poročilo sploh ne more. Ga sploh ne more. Jaz sem poskušal najti ta rep v tem poročilu kjer naj bi našel SDS, pa oprostite, ga nisem. Nisem. Notri v tem poročilu, si predstavljate, so alineje kjer piše kaj je Janez Janša povedal na novinarski konferenci. Skratka, sporočilo za javnost Slovenske demokratske stranke. Notri so določila zakona vseh členih oziroma točkah, ki se nanašajo na te zadeve in izpisi iz Ajpesa. In potem ena stran povezave med SDS in tem kreditom in če boste zelo podrobno prebrali to poročilo, boste celo ugotovili, da se potem ugotovitve tega poročila sploh ne vežejo na to kar je bilo v sami preiskavi ugotovljeno. Pa vam bom razložil kako. Bom razložil. Poglejte, recimo konkretno o tem kreditu preiskovalna komisija zapiše takole. Preiskovalna komisija ugotavlja nekonsistentnost v delu, ki se nanaša na cenitev zavarovanja za tiste delnice. Potem naprej. S tega vidika bi lahko nato nastopil sum utaje davkov, saj je imela SDS sklenjeno posojilno pogodbo, sum utaje davkov. Super. To vemo kdo proučuje. To proučuje Furs. Verjamem, da bo čim prej to preučil. Potem mešane posojilne in kupoprodajne pogodbe, namreč lahko omogoča izogibanje plačila davka. Lahko omogoča izogibanje plačila davka. Neka institucija mora verjetno to ugotoviti, če je drugega prišlo. Naprej. Računsko sodišče je ugotovilo znake prekrška. To kar je kolega Gorenak govoril. Je ugotovilo znake prekrška. SDS je vse dokumente posredovala naprej, na podlagi tega je ugotovil torej znake prekrška. In hkrati še prizna, preiskovalna komisija ni preiskovala tokrat denarja mimo informacij, ker je imela na voljo le fragmentirane informacije. Zdaj sem vam povedal kaj je bila baza za tega kar potegneš sklep, potem pa iz tega sledi neverjeten sklep. Uvod v ta sklep je, da je omogočal oblikovati sum utaje davkov med SDS in Đuđić, na kar kaže shema, ki je bila izvedena v primeru neke druge družbe. To je zdaj uvod v to hudo obtožbo SDS, ker ta shema omogoča, ker je Đuđić na nekih drugih primerih poslovala tako. Poglejte, ta stavek nima dovolj močnega standarda za institut parlamentarne preiskave, ker je to na ravni pamfletov, pa vam bom povedal zakaj. To je približno tako kot če bi rekli, da je Jani Möderndorfer koruptiven, kar kaže tudi dejstvo, ker je bil nekoč zaposlen v UKC preden je postal politik. To je na ravni približno enake argumentacije. Na ravni take argumentacije. Potem preiskovalna komisija naredi tale sklep, da na podlagi teh informacij, obstaja sum utaje davkov, torej zdaj že potrjen sum utaje davkov, preiskovalna komisija pa opozarja, da je sporen, ni zgolj izvor denarja, ki lahko izvor, si predstavljate, ki lahko izvira iz gospodarskega kriminala, iz kaznivih dejanj, korupcije, tatvine, trgovine z mamili in ljudmi, orožjem, utaje davkov, temveč gre tudi za eklatantno nezakonito financiranje delovanja političnih strank, nezakonitega ravnanja Janeza Janše, itn. Vidite, prej fregmentirane informacije, lahko bi nastal sum, šlo je za prekršek, zdaj pa, sem jaz del združbe, ki uporablja denar, ki izhaja iz gospodarskega kriminala, kaznivih dejanj, tativne, trgovine z mamili, ljudmi, orožjem… Ja, jaz ne vem, koliko prostitutk smo pa morali prodati za to, da jaz lahko imam svoj plakat v svojem volilnem okraju. Povejte mi, kolega Möderndorfer, jaz ne sprejemam takega argumentiranja v preiskovalni komisiji. Preiskovalna komisija ima ustavni mandat. 93. člen Ustave, najvišja raven. In ko nek tak pamflet pride v tekst preiskovalne komisije, oprostite, jaz sem užaljen kot poslanec, jaz sem užaljen kot poslanec. Tri leta sem se trudil na preiskovalni komisiji, da smo vsako zadevo, ki smo jo zapisali v poročilu, trikrat preverili iz treh različnih virov. In verjamem, da sta tudi ostala dva predsednika preiskovalne komisije ravnala enako. Zato tudi potem ni prihajalo do politiziranja, ko se je predstavljalo poročilo preiskovalne komisije. Sedaj je pa vse drugače, očitno. Sedaj je pa vse drugače. Poglejte, tu zapišete, recimo, »Računsko sodišče je posojila Đuđićeve, če ne bi bilo javno razkrito, ne bi opazilo.« Pa to je laž. Saj smo ga mi javno razkrili. Slovenska demokratska stranka je to posojilo javno razkrila. Ni ga Jani Möderndorfer, ni ga ta preiskovalna komisija. Slovenska demokratska stranka ga je. Priznala napako, zagotovila vse dokumente, ki so bili zahtevani, vrnila kredit, a ne, 90 % časa poslanci SMC posvetijo vprašanju SDS. Poglejte, jaz sem bil zgrožen. Podpredsednik parlamenta je napisal tale Twitt: »Črno na belen«, belem - se napiše, »Janez Janša ni podpisal samo najemne pogodbe za kredit za volilno kampanjo z mafijsko organizacijo, temveč pogodba je bila podpisana tudi pod mafijskimi pogoji.«, član preiskovalne komisije. Oprostite, za ta Twitt ni niti enega dokaza v tem poročilu. Ne v javnem delu, ne v zaprtem delu. V zaprtem delu sploh, tistem, ki je spodaj v tihi sobi, če se ne motim, sem ga šel samo jaz prebrati, nobenega stavka o tej zadevi ni notri. V tajnem poročilu, ne vem kako ste metodološko delali, v zaprtem poročilu imate 6 strani, ki je v javnem delu prekopiranih v tajni del. Zakaj je pa to treba? Zakaj je pa treba isti tekst, ki ga imate v javnem delu, dati tudi v tajnega? Zato, da se število strani poveča, ker v resnici jih potem ni bilo 20, ampak jih je bilo samo še 14, pa še od tega je 10 strani iz tipologije UPPD, pa iz novinarske konference Janeza Janše, pa iz zakonodaje. In to je to. In to je poročilo, ki naj bi predstavljalo vsebino za 90 % javnega časa. Tiste tri ugotovitve, ki sem jih pa prej izpostavil, ki so pa res eklatantne, šokantne in ki bi terjale takojšnjo odgovornost o tistem, pa ta preiskovalna komisija javno ne spregovori nič. In mene boli za tiste strokovne sodelavce, ki so pripravili poročilo o Farrokhu. Oni so se trdili, vse so preiskali, dali so veliko energije v to notri, zato da ga pokvari neka, poliranje s SDS šlagarjem, ker naj bi to nastalo potem iz tega poročila pred volitvami. Poglejte, na koncu koncev, če boste tako politizirali, kdo bo pa še hotel sodelovati s parlamentarnimi preiskovalnimi komisijami, če potem tako dobro delo umažete s politikantstvom in politiziranjem na koncu v tem predvolilnem času? Ne more. Gospod Hanžek se je uspel zadržati, čeprav je preden je začel preiskovati, javno govoril SDS je kriv, SDS je kriv, SDS je kriv. Ko je dobil dokumente je moral to požreti in je požrl in je delal tako, kot se preiskovalno komisijo dela. Pač pregledal je dokumente, na podlagi dokumentov je lahko sklepal samo tisto, kar so dokumenti dokazovali. Tukaj pa ne, tukaj je bil pa najprej javna obsodba, potem je bilo pa treba dokumente poiskati. In ko dokumentov ni bilo je zadostovala tudi novinarska konferenca Janeza Janše kot argumentarij. Jaz moram reči, da se bo od štirih preiskovalnih komisij v tem mandatu samo ta preiskovalna komisija potem na koncu izkazala, kot da je šlo za čisto politiziranje. Vse ostale preiskoval ne komisije so lahko delo izpeljale na podlagi svojega mandata in dokumentov do katerih so prišli. V tem primeru pa tega niste zmogli. Oprostite, jaz tega ne razumem. Jaz tega res ne razumem, ker ravno če bi štiri preiskovalne komisije lahko delo normalno zaključile bi rekli, poglejte, v tem mandatu se je naredil kvantni preskok naprej in se tudi v naslednjem mandatu nihče ne bi drznil drugače delati. Tako ste pa že napovedali, da v naslednjem mandatu, ker sedaj niste preiskovali, ker sedaj niste uspeli preiskati, ker sedaj niste imeli dosti dokazov vendarle naj se to še preišče, ampak Janša je pa kriv, pika, evo super. In to je rezultat te preiskovalne (nadaljevanje) komisije. Žal moram ugotoviti, da ta preiskovalna komisija ni izpolnila mandata iz 93. člena ustave, ampak se je sprevrgla v neko politikantstvo in predvolilno temo, žal, tudi za imena vseh tistih članov, ki so v tej preiskovalni komisiji sodelovali. Še enkrat pa ugotavljam, da je bila očitno pravilna odločitev Slovenske demokratske stranke, da ni sodelovala pri tej preiskovalni komisiji.
“