Spoštovane kolegice poslanke in kolegi poslanci, gospe in gospodje.
Pričenjam 4. izredno sejo Državnega zbora, ki sem jo sklical na podlagi drugega odstavka 58. člena in drugega odstavka 60. člena Poslovnika Državnega zbora.
Obveščen sem, da se današnje seje ne morejo udeležiti naslednji poslanci in poslanke: Marinka Levičar, Benedikt Kopmajer, mag. Andrej Šircelj, mag. Matej Tonin, Ljubo Žnidar, Marijan Pojbič, Matjaž Hanžek, Andrej Čuš in Tomaž Lisec.
Na sejo sem vabil ministra dr. Mramorja, predstavnika Državne volilne komisije ter kandidatke in kandidate za poslanke in poslanca k 1. točki dnevnega reda, Varuhinjo človekovih pravic gospo Vlasto Nussdorfer ter kandidata za namestnika Varuhinje človekovih pravic k 3. točki dnevnega reda in predstavnike Vlade k vsem točkam dnevnega reda.
Prehajamo na določitev dnevnega reda 4. izredne seje Državnega zbora.
Predlog dnevnega reda ste prejeli v četrtek, 25. septembra 2014 s sklicem seje. O predlogu dnevnega reda bomo odločali v skladu z drugim odstavkom 64. člena Poslovnika Državnega zbora.
Prehajamo na obravnavo in odločanje o predlogu za umik točke z dnevnega reda. Poslanske skupine stranke Mira Cerarja, Demokratične stranke upokojencev Slovenije, Socialnih demokratov, Združena levica in Zavezništvo Alenke Bratušek Državnemu zboru predlagajo, da z dnevnega reda 4. izredne seje umakne 3f. točko – to je predlog sklepa o izvolitvi predsednika, podpredsednika in članov Komisije za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb. Predlog ste prejeli z dopisom, 29. 9. 2014 in je objavljen na e-klopi. Želi besedo predstavnik predlagatelja umika? Prosim. Iz klopi.
Spoštovani predsednik Državnega zbora, spoštovane kolegice, spoštovani kolegi.
Aktualni predlog sestave Komisije za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb je identičen istoimenskemu predlogu z dne 10. 9. 2014. Poslanci poslanskih skupin SMC, DeSUS, SD, Združena levica in ZaAB tega predloga na podlagi že podanih obrazložitev na preteklem glasovanju nismo potrdili, zato povsem enake predlogu sklepa na tej seji ne bomo glasovali. Pri tem se sklicujemo na drugi odstavek 200. člena Poslovnika Državnega zbora, ki navaja, da se mora v primeru, če kandidatna lista ni izglasovana postopek imenovanja ponoviti na podlagi novih predlogov poslanskih skupin. Temu stališču pritrjuje tudi mnenje Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora z dne 18. 9. 2014.
Na tem mestu želimo tudi poudariti, da se del nadzora na Varnostno-obveščevalnimi službami izvaja tudi v okviru pristojnega delovanja varuha človekovih pravic, ta po zakonu skrbi za nadzor z vidika varovanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter pravne varnosti državljanov v razmerju do državnih organov. Ti pa morajo varuhu na njegovo zahtevo zagotoviti in posredovati vse podatke in informacije iz njegove pristojnosti in mu omogočiti izvedbo preiskave.
Najlepša hvala.
Hvala lepa za besedo.
Zdaj smo slišali obrazložitev, ki je povsem neskladna s slovenskim pravnim redom. Namreč, Državni zbor se s tem, ko boste to točko danes umaknili z dnevnega reda izogiba nadzoru nad parlamentarnimi, nad varnostno-obveščevalnimi službami. Državni zbor je edini pristojen, da izvaja nadzor nad temi službami, varuh človekovih pravic pač v okviru svojih pristojnosti, vendar Državni zbor je tisti, ki je edini, ki lahko to izvaja.
Glede na to, da so situacije doma in v svetu precej hude, še posebej zaradi tega, ker se tudi pri nas dogaja del nadzorov, zaradi aktivnosti s temi skupinami, muslimanskimi, ki hodijo v vojne, v arabske dežele, menimo, da zadeva ne poteka tako, kot bi morala in da nad to dejavnostjo ni popolnoma nobenega nadzora. Zanimivo je, da je prav koalicija, razširjena koalicija, to se pravi neformalna koalicija tista, ki problematizira podajanje popolnoma enakih predlogov za sestavo Komisije za nadzor varnostno obveščevalnih služb. Trikrat bi lahko spremenili vašo sestavo, vendar je niste v nobenem primeru, niti ena od parlamentarnih strank ni spremenila ene osebe za Komisijo za nadzor varnostno-obveščevalnih služb. Glede na to, da se pri svojih obrazložitvah en sklicujete na postave, se pravi na Ustavo in zakone, torej svojega predloga ne temeljite na pravnem redu Republike Slovenije, ampak vedno znova argumentirate to predvsem na averzi proti enemu izmed predlaganih kandidatov. Se pravi, vaš predlog je pripravljen ad personam, in glede na to, da je včeraj vaš predstavnik, vaš član poslanske skupine dejal da se je težko izogniti vplivu klientelnih omrežij, za delovanje vaše stranke in da je kakšen mesec in pol pred tem tudi dr. Mitja Horvat na Mandatno-volilni komisiji izjavil, da lahko kriminalne združbe pač ustanovijo tudi politično stranko, potem smo prepričani na nek način lahko, da je to kar predlagate pravzaprav nadaljevanje neke politike, ki se je uveljavila v prejšnjih mandatih, to se pravi pred vašimi predhodniki.
Skratka, vaš temelj ne temelji na spoštovanju pravnega reda, ampak na osebnih izbirah in na tem, da boste zagotovili delovanje vseh teh skupin, ki vplivajo tako ali drugače na neformalen način, na nezakonit način na delo te države. In nadzor nad obveščevalnimi službami je, žal, pač žrtev tega delovanja teh skupin.
Hvala lepa.
Želi besedo predstavnik predlagatelja umika? (Ne.)
Potem zaključujem razpravo o predlogu umika in prehajamo na odločanje. Poslanke in poslance prosim, da preverite delovanje glasovalnih naprav. Odločamo o predlogu za umiku dnevnega reda. Glasujemo. Navzočih je 71 poslank in poslancev, za je glasovalo 49, proti 21.
(Za je glasovalo 49.) (Proti 21.)
Ugotavljam, da je predlog za umik sprejet.
S tem tudi ugotavljam, da je dnevni red…
Prehajamo na glasovanje o določitvi dnevnega reda v celoti. Državnemu zboru predlagam, da za današnjo sejo določi dnevni red, kot ste ga prejeli s sklicem, s sprejeto spremembo oziroma dopolnitvijo, ki smo jo ravnokar naredili. Glasujemo. Navzočih je 74 poslank in poslancev, za je glasovalo 58, proti 14.
(Za je glasovalo 58.) (Proti 14.)
Ugotavljam, da je dnevni red 4. izredne seje Državnega zbora določen.
Preden preidemo na 1. točko dnevnega reda, prosim ministra za finance dr. Dušana Mramorja, da ponovi izrek prisege, določene s 104. členom Ustave Republike Slovenije. Ponovni izrek prisege ima le simbolni pomen opravičila za nehoteni spodrsljaj, saj je minister, kot izhaja tudi iz mnenja Zakonodajno-pravne službe, podal prisego v skladu s 113. členom Ustave Republike Slovenije že 18. septembra 2014. Prosim.
Spoštovani! Prisegam, da bom spoštoval ustavni red, da bom ravnal po svoji vesti in z vsemi svojimi močmi deloval za blaginjo Slovenije. Hvala.
Ministru za finance se zahvaljujem.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – DOLOČITEV KANDIDATOV, KI BODO V SKLADU S 14. ČLENOM ZAKONA O POSLANCIH OPRAVLJALI FUNKCIJO POSLANCEV NAMESTO POSLANCEV, KI OPRAVLJAJO FUNKCIJO V VLADI.
Ker mag. Julijani Bizjak Mlakar, Karlu Viktorju Erjavcu, Janku Vebru in mag. Dejanu Židanu z imenovanjem za ministrico in ministra Vlade miruje poslanski mandat, je Državna volilna komisija Državnemu zboru posredovala sklep o tem, katere kandidatke in kandidati imajo pravico nadomeščati poslanko in poslanca, ki so nastopili funkcijo v Vladi.
Sklep Državne volilne komisije je obravnavala Mandatno-volilna komisija kot matično delovno telo, ki je zboru pisno poročala in predložila predlog sklepa.
Prijavljenih k razpravi ni. Prehajamo na glasovanje.
Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: V času, dokler poslanka in poslanci, ki opravljajo funkcijo v Vladi, v skladu s prvim odstavkom 14. člena Zakona o poslancih ne morejo opravljati funkcije poslanke oziroma poslanca, opravljajo to funkcijo v skladu z drugim odstavkom 14. člena Zakona o poslancih od današnjega dne namesto mag. Julijane Bizjak Mlakar mag. Jana Jenko, rojena 12.11.1964, stanujoča Preska 1, Tržič, namesto Karla Viktorja Erjavca Marija Antonija Kovačič, rojena 11.3.1946, stanujoča Kardeljev trg 1, Velenje, namesto Janka Vebra dr. Franc Križanič, rojen 4.12.1954, stanujoč Mlinska pot 10, Ljubljana, namesto mag. Dejana Židana Marija Bačič, rojena 25.8.1947, stanujoča Južna ulica 12, Murska Sobota. Glasujemo. Navzočih je 75 poslank in poslancev, za je glasovalo 73, proti nihče.
(Za je glasovalo 73.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Poslanske kolegice in kolego vabim, da se nam pridružijo in zasedejo svoja poslanska mesta. Kolegicam in kolegu želim, da bi v poslanskih klopeh uspešno opravljali delo poslank in poslanca.
Novim poslanskim kolegom čestitam!
S tem zaključujem to točko dnevnega reda. Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – TO JE NA PREDLOG ZA IZVOLITEV PODPREDSEDNICE DRŽAVNEGA ZBORA REPUBLIKE SLOVENIJE. Skupina 45 poslank in poslancev s prvopodpisanim Matjažem Hanom je Državnemu zboru 24.9. 2014 predlagala, da za podpredsednico Državnega zbora izvoli Andrejo Katič. Besedo dajem predstavniku predlagatelja, Matjažu Hanu, za dopolnilno obrazložitev predloga za izvolite.
Spoštovani predsednik, spoštovane poslanke, spoštovani poslanci!
Te dni lahko rečemo, da smo nekako pred ciljno črto pri popolnitvi sestave tega Državnega zbora. V poslanskih klopeh so se nam pridružile nove poslanke in novi poslanci in jim iz tega mesta izrekam dobrodošlico in tudi seveda čestitam.
Čeprav smo mnogokrat na nasprotnih bregovih pa verjamem, da moramo danes izbrati tudi podpredsednico oziroma podpredsednika Državnega zbora. Verjamem, da je interes imeti močno in stabilno vodstvo Državnega zbora skupen interes, zato naše odločanje ne sme biti zapisano v koalicijsko opozicijski matrici temveč zavedanju, da gre za naše skupno vodstvo. Zato mu moramo v duhu dobrega dela dati podporo tam kjer ga potrebuje, do njega gojiti visoka pričakovanja ter mu po potrebi izreči tudi kritiko. Napak pa bi bilo v naprej obsojati, kritizirati in na podlagi političnih spletkarjenj temu vodstvu spodjedati prepotrebno zaupanje. Le na zaupanju, ki prisega delitve in v iskreni nameri narediti nekaj dobrega za naše državljanke in državljane, bomo namreč uspeli pokazati na našo tako velikokrat opevano konstruktivnost in državotvornost, zato naj bo današnja odločitev sprejetja v zavedanju, da ne gre samo za nadaljnjo delo te institucije.
Socialni demokrati, spoštovani in spoštovane, smo ponosni, da na mesto podpredsednice predlagamo poslanko iz vrst naše stranke, iz vrst Socialnih demokratov, gospo Andrejo Katič. Univerzitetna diplomirana pravnica si je svoje bogate delovne izkušnje na širokem področju nalog lokalne skupnosti nabirala v mestni občini Velenje. Sprva kot strokovna sodelavka za normativne zadeve, kasneje pa kot vodja pravno premoženjske službe. Leta 1998 je bila zaupana mesto direktorice občinske uprave, ki ga je opravljala vse do izvolitve na poslansko mesto. Njeno večletno sodelovanje v Združenju mestnih občin Slovenije ter Skupnosti občin Slovenije je bilo v luči dosežkov izjemnega pomena za razvoj lokalne samouprave, tudi nagrajeno s priznanjem. V Skupnosti občin Slovenije je vse od leta 2004 predsedovala komisiji za pravna in zakonodajna vprašanja. Prav tako je bila predstavnica skupnosti v delovni skupini pri Komisiji za preprečevanje korupcije za pripravo načrta integritete za lokalne skupnosti. Andreja Katič se je tekom svojega dela srečevala z aktivnostmi preko katerih je svoja znanja in izkušnje še dodatno bogatila. Bila je članica upravnega odbora Univerze v Mariboru, predsednica Sveta knjižnice Velenje, članica Sveta zdravstvenega doma Velenje ter predsednica združenja, ki povezuje direktorje občinskih uprav slovenskih občin. Med drugim je dolgoletna predstavnica javnosti v senatih za pritožbe zoper delo policistov. Je tudi komisarka projekta Velenje Otrokom prijazno Unicefovo mesto. Sodelovala je pri ustanovitvi in delu sosveta za izboljšanje varnosti občank in občanov mestne občine Velenje. V luči njenih dolgoletnih izkušenj in znanj s področja pravnih in organizacijskih vodstvenih nalog lokalne samouprave je predavateljica različnih konferenc s področja vodenja in organizacije lokalne samouprave. Prednost in odgovornost za širšo skupnost so poslanko vodile k novim izzivom, ki jih je uresničevala preko številnih projektov, ki so zaznamovali razvoj širše lokalne skupnosti in soustvarjale pogoj za kvalitetnejše bivanje ljudi. Kandidatka, gospa Andreja Katič, ki jo predlagamo za izvolitev namesto podpredsednice Državnega zbora Republike Slovenije, izkazuje potrebne kompetence za uspešno opravljanje omenjene funkcije. Na podlagi naštetih delovnih izkušenj, znanj in predvsem osebnostnih vrlin med katerimi gre izpostaviti sposobnost konstruktivnega reševanja problemov ter konfliktov, verjamem, da bo Andreja Katič namesto podpredsednice Državnega zbora slednjemu dala dimenzijo, podpisano s konstruktivnim in doslednim… / znak za konec razprave/ Hvala lepa.
Sledi predstavitev stališč poslanskih skupin. Za poslansko skupino stranke Mira Cerarja, mag. Lilijana Kozlovič.
Spoštovani predsednik, spoštovane poslanke in poslanci!
V Poslanski Skupini Mira Cerarja bomo predlagano kandidatko za podpredsednico Državnega zbora, Andrejo Katič, soglasno podprli. Gre za kandidatko, ki ima nedvomno vse kompetence za profesionalno vodenje našega zbora. Njene vodstvene izkušnje ter znanja s področja pravnih ved zagotavljajo, da bo to nalogo opravljala na visoki ravni profesionalnosti. Prepričala so nas tudi njena prizadevanja za ustvarjanje kvalitetnega bivalnega okolja na lokalni ravni. V luči sodelovanja pri različnih lokalnih projektih je pokazala, da ji je iskreno mar za ljudi. Njene osebnostne lastnosti so zagotovilo za umirjeno in korektno vodenje sej. Andreja Katič bo funkcijo podpredsednice Državnega zbora opravljala ne le v skladu s Poslovnikom, temveč bo v luči tega skrbela tudi za ugled Državnega zbora ter si prizadevala za iskanje kompromisov in zaupanje poslank in poslancev. Kandidatki Andreji Katič poslanke in poslanci Stanke Mira Cerarja izrekamo soglasno podporo. Na podlagi njenih kompetenc, znanj in osebnostnih lastnosti verjamemo, da bo nalogo podpredsednice Državnega zbora opravljala vestno in odgovorno. Hvala.