46. izredna seja

Državni zbor

15. 10. 2020

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovani kolegice poslanke in kolegi poslanci, gospe in gospodje!

Začenjam 46. izredno sejo Državnega zbora, ki je bila sklicana na podlagi drugega odstavka 58. člena in drugega odstavka 60. člena Poslovnika Državnega zbora.

Obveščen sem, da se današnje seje ne morejo udeležiti naslednji poslanci: Ferenc Horváth, Felice Žiža od 17. ure dalje, Zmago Jelinčič Plemeniti, Matjaž Han, mag. Dejan Kaloh, mag. Andrej Rajh in Franc Kramar.

Na sejo so bili vabljeni predsednik Vlade Janez Ivan Janša in kandidat za ministra za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano dr. Jože Podgoršek k 2. točki dnevnega reda ter predstavniki Vlade k obema točkama dnevnega reda.

Vse prisotne lepo pozdravljam!

Prehajamo na določitev dnevnega reda 46. izredne seje Državnega zbora. Predlog dnevnega reda ste prejeli v petek, 9. oktobra 2020, s sklicem seje. O predlogu dnevnega reda bomo odločali v skladu s prvim odstavkom 64. člena Poslovnika Državnega zbora. Predlogov za umik točke z dnevnega reda ali širitev dnevnega reda seje nismo prejeli. Zboru predlagam, da za današnjo sejo določi dnevni red, kot ste ga prejeli s sklicem.

Prehajamo na odločanje. Poslanke in poslance prosim, da preverite delovanje glasovalnih naprav.

Glasujemo. Navzočih je 68 poslank in poslancev, za je glasovalo 68, proti nihče.

(Za je glasovalo 68.) (Proti nihče.)

Ugotavljam, da je dnevni red 46. izredne seje določen.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DRUGO OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O ZAČASNIH UKREPIH ZA OMILITEV IN ODPRAVO POSLEDIC COVID-19 V OKVIRU NUJNEGA POSTOPKA.

Predlog zakona je v obravnavo zboru predložila Vlada. Za dopolnilno obrazložitev predloga zakona dajem besedo predstavniku Vlade, ministru za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Janezu Ciglerju Kralju.

Izvolite.

Janez Cigler Kralj

Hvala lepa, spoštovani podpredsednik. Spoštovane poslanke in poslanci, kolegi iz Vlade, ostali prisotni!

Preventivni ukrepi in samozaščitno ravnanje ostajajo ključni instrument ali pa ključno orožje v boju proti covid-19. Če se teh ukrepov ne držimo, so posledice velike in resne. To pričajo tudi trenutne epidemiološke razmere, ki vplivajo na naša življenja na vseh področjih. Obravnava in današnje dokončno sprejetje petega protikoronapaketa tako sovpada z izjemno zahtevnimi časi. Vaša potrditev teh ukrepov prinaša nujno potrebne rešitve in odzive na stiske in potrebe v zdravstvu, na trgu dela, v gospodarstvu, na področju socialnega varstva, izobraževanja, infrastrukture in še bi lahko našteval, ki izhajajo iz posledic širjenja bolezni covid-19.

Finančno pomoč, ki jo predvidevajo ukrepi, ponovno namenjamo financiranju ukrepov za preprečevanje širjenja in omejevanja okužbe s covid-19 ter vsem posledicam, potrebam in stiskam, ki se žal krepijo.

Dovolite mi, da na kratko predstavim glavne nosilne ukrepe tega petega protikoronapaketa, ki ga je matični odbor, Odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide, v Državnem zboru v ponedeljek potrdil in za to se vam tudi iskreno zahvaljujem.

Začnem pri zaščitnih ukrepih za trg dela in gospodarstvo. S ciljem zaščite čim več delovnih mest s tem predlogom zakona zagotavljamo podaljšanje interventnega ukrepa subvencioniranja čakanja na delo doma do konca leta za vse panoge, ki izkazujejo upad prihodkov za vsaj 20 odstotkov glede na leto 2019. S tem delodajalcem pomagamo ohranjati dejavnost in, kar je najbolj pomembno, delovna mesta. Po prvem valu se je ta ukrep izkazal za zelo dobrega. Ohranili smo do sedaj skupno skoraj 300 tisoč delovnih mest in omogočili gospodarstvu, da v času, ko je bila epidemija preklicana in ko so zopet morali ali pa lahko zagnali svoje storitve in proizvodnjo, da so imeli zaposlene takoj na voljo in so lahko takoj zagnali svoje dejavnosti tam, kjer je to bilo mogoče.

Naslednji ukrep s področja trga dela je nadomestilo plače zaradi odrejene karantene ali višje sile, in sicer že uveljavljeni oziroma že veljavni ukrep iz PKP4 nadgrajujemo s povišanjem nadomestila v primeru odsotnosti z dela zaradi višje sile, ki je posledica obveznosti varstva otroka zaradi otroku odrejene karantene do vključno petega razreda osnovne šole. To nadomestilo se zagotavlja tudi v primeru varstva otroka s posebnimi potrebami, ki potrebujejo stalno varstvo in rejnika. Po domače povedano, za starše šoloobveznih in predšolskih otrok bo namesto 50 odstotkov nadomestilo za njihovemu otroku odrejeno karanteno 80 odstotkov. S tem bomo preprečili številne finančne in druge stiske, ki so se morda pojavile od 1. septembra, ko se je začelo šolsko leto. In tudi ni odveč poudariti, da bo ta ukrep veljal retroaktivno od 1. septembra 2020. Povračilo teh izplačanih nadomestil plač, ki sem jih pravkar omenil, bo lahko uveljavljal vsak delodajalec za svoje zaposlene.

Ponovno po določenem pretečenem času uvajamo ukrepe za samozaposlene in družbenike, ki so poslovodne osebe, ter kmete. Zagotavljamo jim namreč zaščito v obliki mesečnega temeljnega dohodka in povračila delnega nadomestila za čas karantene. Oba ukrepa bosta trajala od 1. oktobra do konca tega leta, Vlada pa jih bo lahko podaljšala s sklepom, če bo tako presodila in ocenila trenutne razmere, za obdobje največ šestih mesecev. Višina mesečnega temeljnega dohodka za samozaposlene bo znašala tisoč 100 evrov mesečno za mesece oktober, november in december 2020. Za upravičence s področja kulture, katerim Republika Slovenija že plačuje prispevke za socialno varnost, pa bo mesečni temeljni dohodek v višini 700 evrov. Izgubljeni dohodek v primeru odrejene karantene pa se bo samozaposlenim in družbenikom, ki so poslovodne osebe, kmetom nadomestil v višini 250 evrov. Pogoj za pridobitev pravice do tega mesečnega temeljnega dohodka bo upad prihodkov upravičencev v letu 2020 zaradi posledic epidemije za več kot 20 % glede na leto 2019.

Tudi ukrepi s področja infrastrukture so namenjeni ohranitvi delovnih mest, izvajalci prevozov občasnega in mestnega prevoza bodo namreč upravičeni do nadomestila stroškov, ki so jih imeli, ker od 16. marca do 11. maja 2020 niso mogli izvajati prevozov.

Drugi sklop ukrepov se nanaša na področje socialnega varstva, in sicer s ciljem skrbi za starejše in ostale ranljive skupine predlog zakona vključuje številne ukrepe, pomembne z vidika preprečevanja širjenja in omejevanja okužbe s covid-19. Celovita skrb za starejše je ključna prioriteta našega mandata, pravzaprav jo je ta koronačas le še okrepil. Težave na tem področju vseskozi aktivno rešujemo. Naj omenim, da na tem področju zagotavljamo poleg denarja za kadrovske okrepitve, ki smo ga zagotovili v PKP4, še dodatne spodbude, in sicer v višini 20 % urne postavke osnovne plače na zaposlenega za začasno razporejene zaposlene v drugi socialnovarstveni zavod in pa dodatek za neposredno delo z uporabniki pri izvajalcih v sivih in rdečih conah, in sicer v višini 30 % urne postavke oziroma osnovne plače zaposlenega. Domove za starejše bomo tudi finančno razbremenili, podaljšamo nekatere ukrepe iz tega področja in uvajamo še nekatere dodatne. Bistveno je, da se finančno breme za uporabnike oziroma njihove svojce ne bo povečalo.

Dovolite, da na tam mestu dodam, da imajo domovi in vsi ostali socialnovarstveni zavodi na voljo dovolj zaščitne opreme, kar nekaj domov že ima izkušnjo s covidom in večina ga je tudi uspešno ustavila že pri prvih primerih s požrtvovalnostjo svojih zaposlenih in z ustrezno podporo služb Ministrstva za delo in Ministrstva za zdravje.

Zaščitni ukrepi za področje zdravstva so izjemno pomembni. Med njimi naj izpostavim izvedbo nacionalnega razpisa za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev in brezplačno prostovoljno cepljenje proti sezonski gripi za vse državljanke in državljane Republike Slovenije. Predlaga se tudi enkratno pokritje stroškov za vzpostavitev enomesečne strateške zaloge osebne varovalne opreme v javnih zdravstvenih zavodih ter sofinanciranje nakupa medicinske opreme za izvajanje ukrepov preprečevanja širjenja ter za zdravljenje okužbe s covid-19.

Uvajamo tudi novost na tem področju, in sicer odsotnost z dela zaradi bolezni brez potrdila osebnega zdravnika do tri dni.

Menimo, da bomo predvsem z ukrepom izvedbe nacionalnega razpisa za izboljšanje dostopnosti lahko hitro in dovolj kvalitetno odgovorili na čakalne vrste, ki so velik problem. Preveč ljudi nedopustno dolgo čaka na obravnavo pri svojem zdravniku.

Paket vsebuje še kar nekaj rešitev, tudi s področja vzgoje in izobraževanja in drugih. Mislim, da ga že kar dobro poznamo, po enajstih urah obravnave na pristojnem odboru. Kot sem že večkrat izpostavila, je ta paket nujen. Že v naprej se vam zahvaljujem za konstruktivno razpravo in prosim za podporo vsem tem ukrepom, kajti so nujni in še kako potrebni. Hvala lepa.

Hvala lepa.

Predlog zakona je kot matično delovno telo obravnaval Odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide. Za predstavitev poročila odbora dajem besedo predsednici Evi Irgl.

Izvolite.

Najlepša hvala za besedo. Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci!

Odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide je na 44. nujni seji kot matično delovno telo obravnaval Predlog zakona o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic covid-19, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo predložila Vlada s predlogom za obravnavo po nujnem postopku.

Predstavnik predlagatelja minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je na začetku predstavil predlog zakona, predstavnica Zakonodajno-pravne službe pa je predstavila obsežno mnenje Zakonodajno-pravne službe, ki je predlog zakona preučila z vidika njegove skladnosti z ustavo, pravnim sistemom in z zakonodajnotehničnega vidika. Mnenje Državnega sveta je predstavil njihov predstavnik in povedal, da komisija predlog zakona podpira, a predlaga nekatere spremembe, s katerimi bi izboljšali vsebino predloga zakona. Med drugim je opozoril na podrobnosti v zvezi z nacionalnim razpisom za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev, ki po mnenju komisije predstavlja prvi korak k nezaželeni privatizaciji izvajanja zdravstvene dejavnosti. Problematične so tudi čakalne dobe, saj se zadnji večji finančni vložki niso izkazali kot učinkoviti. Odprto ostaja tudi dodatno nagrajevanje zaposlenih, izpostavljenih okužbam s covid-19. Komisija predlaga dodatek v višini 65 % namesto 30 % v primeru dela v okolju s covid-19, kot tudi podrobnejšo opredelitev merila za izvedbo nagrajevanja delovne uspešnosti iz naslova opravljanja dela v javnih zavodih, ki bodo vključeni v izvajanje storitev v okviru nacionalnega razpisa.

Predstavniki vabljenih so potem v nadaljevanju opozorili na težave, ki so se pojavljale ob socialnem dialogu, pa tudi ob spreminjanju stališč Vlade kot nemogočem časovnem okviru, v katerega so bili postavljeni pogajalci, kar se pozna na kvaliteti zakonodajnih rešitev. V predlogu zakona, pa pravijo, je veliko dobrih rešitev, posamezne pa so po njihovem mnenju ne dovolj dorečene.

V razpravi so članice in člani opozicijskih poslanskih skupin Vladi očitali, da enako kot pri sprejemanju preteklih štirih interventnih zakonov za odpravo posledic covid-19 tudi zdaj v predlog zakona umešča vsebine, ki niso neposredno povezane z odpravo posledic covid-19. Kot pozitivni ukrep so pozdravili brezplačno cepljenje proti sezonski gripi za zaposlene. Predstavniki koalicije so poudarili, da se poglavitne rešitve nanašajo na nadomestilo plač delavcem zaradi odrejene karantene ali nezmožnostjo opravljanja dela zaradi višje sile, zaradi obveznosti varstva otroka. Ukrep delnega povračila nadomestila čakanja delavcev na začasnem čakanju na delo, ukrepi na področju socialnega varstva, čakalnih dob v zdravstvu, pomoč samozaposlenim in mikropodjetjem vsebujejo veliko dobrih rešitev v ta zakon, a le, če jih želimo videti. Prinaša financiranje zaščitne opreme, rešuje stiske samozaposlenih, nagrajuje zaposlene v socialnovarstvenih zavodih in zaposlene v zdravstvu. Zakon predvideva tudi tri dni odsotnosti z dela zaradi bolezni brez obiska zdravnika, staršem 80 % nadomestilo za karanteno, če skrbijo za otroka, in oprostitev plačila vrtca, če je otrok v karanteni. Socialni dialog je bil dober in je dosegel visoko stopnjo konsenza.

Odbor je sprejel tudi številne amandmaje, ki so izboljšali zakonsko besedilo.

Na koncu smo glasovali o vseh členih predloga zakona skupaj ter jih sprejeli, pripravljen je dopolnjen predlog. Najlepša hvala.

Hvala lepa.

Sledi predstavitev stališč poslanskih skupin.

Besedo ima Felice Žiža, ki bo predstavil stališče Poslanske skupine italijanske in madžarske narodne skupnosti.

Izvolite.

Spoštovani podpredsednik Državnega zbora, hvala za besedo. Spoštovani vsi prisotni! Egregio vicepresidente della Camera di Stato, grazie per la parola. Un cordiale saluto a tutti presenti. Tisztet Hölgyeim és Uraim!

V naši poslanski skupini podpiramo vladni predlog zakona za začasne ukrepe za omilitev in odpravo posledic epidemije covid-19.

Vlada s tem predlogom zakona išče poti, kako zagotoviti čim bolj nemoteno delo, življenje in delovanje javnih storitev. Za učinkovito obvladovanje covid-19 je seveda pomembno, da vsak od nas prevzame svoj delež odgovornosti in vsak dosledno upošteva preventivne ukrepe, seveda, kot jih dobro že poznamo, to so nošenje obraznih mask, to je upoštevanje socialne varnostne razdalje, to je redno in učinkovito in temeljito umivanje, tudi razkuževanje rok in seveda tudi skrb za normalno higieno kašlja.

V tako imenovanem petem protikoronskem paketu, kot smo že slišali, se uvajajo novi ukrepi, se pa podaljšujejo že veljavni ukrepi na področju našega življenja. Med najbolj pomembnimi so primarno za zaščito delovnih mest, za pomoč gospodarstvu, za preprečevanje širjenja covid-19, s posebno skrbjo za starejše občane in za ostale ranljive skupine, in seveda tudi skrajševanje čakalni vrst v zdravstvu, to je seveda velik problem in bo pokazal še verjetno velike težave. Bo, kot smo tudi slišali, cepivo proti gripi tudi plačano s strani države.

V poslanski skupini italijanske in madžarske narodne skupnosti pozivamo, in to je za nas zelo pomembno, Nacionalni inštitut za javno zdravje in vse ostale organe, ki izvajajo in nadzorujejo izvajanje ukrepov, da pri svojem delu na področju občin, kjer živita avtohtona italijanska in madžarska narodna skupnost, dosledno uporabljajo in enakopravno uporabljajo oba jezika, torej italijanščino in madžarščino ob slovenskem jeziku, ker sta na tem področju, kot dobro vemo, ta dva jezika tudi uradna. Odločba o karanteni mora biti napisana tako v Lendavi kot tudi v Kopru na dvojezičnem obrazcu, v slovenskem in madžarskem jeziku oziroma v slovenskem in italijanskem jeziku. Če to upoštevamo, tudi navodila za preprečevanje okužbe, širjenja okužb covid-19 morajo biti napisani na dvojezičnih obrazcih, kot vsi ostali dokumenti. Pomembno je pa, da seveda organi in delavci, inšpektorji, vsi, ki delajo na tem področju, znajo tudi komunicirati v italijanskem in madžarskem jeziku, tako kot predvidevata ustava in zakon.

V naši poslanski skupini, kot že omenjeno na začetku, bomo podprli predlog Vlade, ki je dala ta zakon danes v obravnavo. Hvala lepa.

Hvala lepa.

Eva Irgl bo predstavila stališče Poslanske skupine Slovenske demokratske stranke.

Izvolite.

Najlepša hvala za besedo. Še enkrat prav lepo pozdravljeni!

Pred seboj imamo torej že tako imenovani peti protikoronapaket, v katerem podaljšujemo že veljavne, a nujno potrebne ukrepe, obenem pa seveda uvajamo tudi nove, in sicer vse s ciljem, da čim bolj ublažimo posledice zaradi covida-19. In tukaj seveda na začetku najprej apel vsem, ki danes tukaj sedimo, in tudi tistim, ki nas gledajo, tako kot je že minister uvodoma povedal, da stopimo skupaj, naredimo vse, da omilimo posledice covida-19 in da dosledno upoštevamo ukrepe, da čim bolj zajezimo virus.

Zlasti ta paket, ki ga imamo danes pred seboj, naslavlja trg dela, ki je nedvomno na veliki preizkušnji, zato znotraj zakona tudi uvajamo ukrepe, ki ohranjajo delovna mesta. Naslavlja situacijo, ki se odvija v domovih za starejše in drugih oblikah institucionalnega varstva. Tudi brez te situacije veste, da so zahtevne razmere v domovih za starejše, da potrebujemo kader. Vsaj delno to rešujemo znotraj tega zakona. Peti protikoronapaket blaži posledice zaradi covida-19 v gospodarstvu in blaži posledice zaradi covida-19 v zdravstvu.

V ospredju s tem paketom postavljamo predvsem ohranitev delovnih mest, nagrajevanje najbolj obremenjenih, ki skrbijo za starejše, ter zdravstvenih delavcev, ponovno rešujemo stiske samozaposlenih preko temeljnega mesečnega dohodka in stiske mikropodjetij. Uvajamo pa še mnoge druge ukrepe na različnih področjih, ki skušajo omiliti in odpraviti posledice zaradi covida-19.

Če pogledamo pomembnejše ukrepe znotraj tega zakona. Najprej na področju karantene. Nekateri ukrepi se podaljšujejo, uvajajo se nekateri novi. Naj tukaj omenim pomemben ukrep, če je otroku izdana karantena, potem mora seveda starš paziti na njega. Danes dobi starš tako po tem zakonu 80 % nadomestila plače. Prej so se pojavljale hude stiske, kajti nadomestilo je bilo le 50 %. Danes torej rešujemo to stisko družin. Za delodajalce se podaljšuje možnost povračila nadomestila plače, ki jih je izplačal zaradi odsotnosti z dela zaradi odrejene karantene, dodatno pa se jih razbremenjuje z možnostjo povračila nadomestila plače zaradi odsotnosti z dela zaradi varstva otrok. Za zaposlene še naprej velja ukrep stoodstotnega nadomestila plače v primeru odrejene karantene zaradi stika z okuženo osebo na delovnem mestu. V tem zakonu podaljšujemo ukrep čakanja na delo. Kar zadeva samozaposlene, že večkrat je bilo omenjeno, pa je prav, da še enkrat povemo, za samozaposlene in za mikropodjetja se ponovno uvajajo začasni ukrepi v obliki mesečnega temeljnega dohodka v višini tisoč 100 evrov in pa delno povrnjen izgubljen dohodek. Ko govorimo o skrbi za starejše, naj povem, da bodo tisti, najbolj obremenjeni, dodatno nagrajeni. Dobili bodo dodatek na plačo v višini 20 %, iz proračuna se bo pa potem tudi sofinancirala zaščitna oprema, naredila se bo kritična zaloga za naprej, kar pa je nujno zlasti v domovih za starejše in drugih oblikah socialnovarstvenih ustanov. Kar zadeva zdravstvo, imamo kar nekaj ukrepov, ki se nanašajo na to področje. Uvaja se novost, in sicer možnosti koriščenja odsotnosti od dela do treh delovnih dni zaradi bolezni, in to brez potrdila osebnega zdravnika. Poenostavlja se tudi postopek izdaje karantenske odločbe, obenem pa, kot že povedano večkrat, bo prostovoljno cepljenje proti gripi za vse brezplačno. Če pogledamo vzgojo in izobraževanje, na področju vzgoje in izobraževanja je med drugim zagotovljeno financiranje zaščitne opreme in sredstev za dezinfekcijo prostorov, oprostitev plačila za vrtec v primeru odrejene karantene, ureditev vzgojno-izobraževalnega dela na daljavo in še nekateri drugi ukrepi.

Vsekakor bomo v Slovenski demokratski stranki peti, tako imenovani protikoronapaket podprli in upamo, da bomo rešili čim več stisk ljudi, posameznikov, gospodarstva, v katerih so se znašli zaradi že omenjene situacije.

Hvala lepa.

Jerca Korče bo predstavila stališče Poslanske skupine Liste Marjana Šarca.

Izvolite.

Jerca Korče

Predsednik hvala za besedo. Lep pozdrav, spoštovani poslanke in poslanci!

Danes je pred nami že peti protikoronapaket. Ja, vsi paketi naj bi bili že po samem imenu namenjeni borbi proti koroni, omilitvi in odpravi posledic korone. Danes je vsem nam jasno že kot beli dan, da se je in se še vedno te pakete izrablja zgolj kot alibi, zgolj kot krinko za vnašanje ukrepov, ki spreminjajo našo družbo in državo, ter da se skozi njih počasi, a vztrajno posega v različne zakone, kar mrcvari naš pravni red oziroma dela zakonodajno zmedo. Kaj ima z bojem zoper epidemijo enotna cena knjige? Kaj drugega kot bolestna težnja po nadzoru je vstop inšpekcije v zasebne prostore? Zakaj Vlada ne nameni več denarja javnemu zdravstvu, pač pa ga hoče deliti zasebnikom? Zakaj epidemijo rešujete s postopno privatizacijo zdravstva? Teh zakajev bi lahko našteli še veliko. Zakaj večina v tem Državnem zboru ne želi videti sprevrženega ravnanja ubiranja nujne poti za zadeve, ki terjajo premislek in jih je smiselno peljati po normalni zakonodajni poti, zadev, ki niso povezane z reševanjem epidemije? Zakaj se naseda krinki intervencije pri vsebinah, ki niso interventne, ki kršijo ustavo? Zakaj kot zakonodajalci ne rečemo, dovolj je, dovolj je podcenjevalnega odnosa te vlade do Državnega zbora in ljudi, ki jih predstavljamo? Zakaj si večina ne upa ustaviti te norišnice, ki nam jo vsiljuje izvršna veja oblasti?

Kljub tej kritiki, ki vam jo podajamo v Listi Marjana Šarca skoraj pri vsakem paketu, kljub temu da predloge Liste Marjana Šarca in opozicije vztrajno zavračate, pa vas danes iz tega mesta prosimo, prosimo, da slišite vsaj ta poziv. Situacija, v kateri smo danes, je plod štirih mesecev ukvarjanja te vlade z vsem drugim, le s krizo in virusom ne. V družbi je čutiti negotovost, strah, apatičnost, jezo in nezaupanje. Vse to je rezultat dela te vlade, oziroma bolj korektno je reči predsednika Vlade, kajti on je prvi glasnik vsega, usmerjevalec, kreator družbene atmosfere. Več kot očitno je, da njega osebno ne strezni nobena stvar. Več kot očitno je, da ni in nikoli ne bo državnik, ki bi nagovoril svoje ljudstvo v duhu optimizma, deloval kot vzgled, spodbujal narod k solidarnosti. To je pokazal tudi včeraj na novinarski konferenci. Boj proti epidemiji ne pomeni, da spišeš ukrepe na papir, stopiš pred kamere in poveš, kaj se zapira. Prvi korak je, da si pridobiš zaupanje. Zaupanje ljudi, da jih jemlješ kot partnerje in da se z njimi pogovarjaš. Preprosto je, ljudje enostavno zaupamo zaupanja vrednim. Pridobiti si moraš pozornost ljudi in dajati upanje tudi takrat, ko je najtežje, jih nagovoriti kot del skupnosti in jih poklicati na pomoč, jih pozvati k solidarnosti do drugih. Spoštovana Vlada, začnite končno že delati za ljudi, za dobro vseh in ne za lastno dobro!

Naj pa kljub vsemu v Listi Marjana Šarca končamo s pozivom ljudem: »Upoštevajte stroko!« Mediji vam posredujejo vse relevantne podatke in nasvete. Ponotranjimo jih. Res je, Vladi ne zaupamo, a mi bomo vedno zaupali stroki. Zato ne ogrožajmo sebe, ne ogrožajmo drugih. Ljudje smo vedno na koncu tista rešitev za krizo. Ljudje se lahko sami odločamo, kako se bo ta zdravstvena kriza končala. Zato je nasvet preprost: »Upoštevajte nasvete epidemiologov. Gre za našo prihodnost in za vse nas.« Hvala.