Spoštovani kolegice, spoštovani kolegi. Pričenjam 119. sejo kolegija ter pozdravljam vse prisotne.
Obveščam vas, da vam je bilo z dopisom 1. 2. 2018 posredovano novo gradivo k 1., 2., 3. in 4. točki dnevnega reda in da sem danes z dopisom posredoval drugo novo gradivo k 2. in 3. točki dnevnega reda. Nadomeščanj ni. Moram pa pozdraviti novega vodjo Poslanske skupine Nove Slovenije - krščanskih demokratov gospoda Jožefa Horvata. Lepo pozdravljen v naši sredi.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGOV ZAKONOV PO SKRAJŠANEM POSTOPKU. Predlog ste prejeli s sklicem seje Kolegija in z novim gradivom 1. 2. 2018. Razpravljali in odločali bomo o 15 predlogih za obravnavo predloga zakona po skrajšanem postopku.
Najprej o tem, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembi zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. Želi besedo … /oglašanje iz klopi/ Gospod Jožef Horvat, obrazložitev.
Hvala lepa, gospod predsednik. Hvala lepa tudi za izrečno iskreno dobrodošlico. Vsem prav lep pozdrav.
Jaz predlagam v imenu Poslanske skupine Nove Slovenije in prosim za podporo pri predlogu zakona o spremembi zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju in tudi pri naslednjem, torej pri predlogu zakona spremembe zakona o delovnih razmerjih. Gre pravzaprav za dvojček. Vsebinsko gre samo za en člen. Gre pa za to, da se breme nadomestila za čas odsotnosti zaradi bolniške iz 31 koledarskega dne v breme Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije iz 31 koledarskega dne prenese na 16. delovni dan. Se pravi, zelo mala sprememba in prosim za podporo. Hvala lepa.
Jaz bi generalno nekaj povedal, če lahko, predsednik? Res je, da smo 125 dni menda, ali koliko so danes naračunali, pred volitvami. Res je, da želimo biti vsi všečni volivkam in volivcem. Res je, da nabiramo politične točke, ampak fino pa je, da smo predvsem do volivk in volivcev iskreni, realni in da jim obljubimo tisto, kar lahko naredimo. Ampak v politiki sem ravno tako dolgo, da sem navajen že vsega, ampak to, kar pa se ta moment dogaja v Državnem zboru, pa pač ni bilo odkar sem jaz od leta 2004 nikdar še. Tako, pa bom sedaj grdo rekel, podivjano vlaganje zakonov in klicanje po telefonu daj podpise, daj takšen podpis, tisti podpis, jaz sem zadnji malo v šali malo pa zares rekel, jaz jih ne da jih ne morem brati, jaz jih tiskati sproti ne morem zakone, kako se zakoni vlagajo. In mi je enkrat že tonerja vmes zmanjkalo. Ampak gre za resno zadevo. Mene zanima od strokovnih služb ena stvar, pustimo finančni vidik vseh teh idej, ki jih sedaj producirajo poslanke in poslanci, pa če to zanemarimo, pa če vse skupaj sprejmemo, mi lahko državo zapremo čez dva, tri mesece. Mene tudi organizacijsko zanima. Pa bom, ker spoštujem ZPS in se vsi zmeraj… , kaj pa lahko ZPS sedaj v tem času v roke sploh prime. Kateri zakon naj prvega prime, spusti, na katerega naj da odgovor. Poglejte, mi moramo biti korektni tudi do te hiše, do ljudi, ki niso poslanke in poslanci. Lahko je zakon vložiti. Jaz verjamem, da ga noben sam ni napisal. So jim ga prinesli, pa ga vlagajo sedaj nekatere poslanke in poslanci, ampak ZPS pa mora z resnostjo na nek način prebrati, prečitati in napisati ali je v skladu s Poslovnikom, v skladu z Ustavo in tako naprej. Tako da me mogoče ta zadeva zanima. Jaz vam moram povedati, da vseh zakonov tule ne bom, ker vsi zakone, ne moremo jih metati v isti koš. Jaz vseh zakonov po skrajšanem postopku ne bom podprl. Jaz razumem eno stvar. Razumem opozicijo. Ona ima pravico vlagati, ona ni tista, ki, bom rekel, na nek način je treba usklajevati s financami, z onim, drugim, ampak pač vlaga je to njeno delo. Ampak mi smo tu sedaj koalicijski poslanci, ki vlagamo zakone. Tako da mogoče en vaš komentar, predsednik, ker te imam za modrega človeka. Hvala lepa.
Ja, tisto osnovno kar lahko povem, da so postopkovni pogoji izpolnjeni zato, da se te zadeve naredijo in je vaša odločitev in ne moja o tem, kaj se bo obravnavalo po skrajšanem postopku in kaj se ne bo obravnavalo po skrajšanem postopku, velja tudi za druge postopek. Tako je veljalo že preden sem sam prišel v to hišo, pač na podlagi Poslovnika je tako.
Dr. Simona Kustec Lipicer.
Hvala lepa, predsednik. Lep pozdrav kolegi vodje, danes sami moški in seveda kolegice na čelu z generalno sekretarko Vlade.
Poglejte, temeljna odgovornost, dolžnost in pristojnost poslank in poslancev Državnega zbora, je tudi ta da vlagajo zakone. Za to imajo poslovniške, ustavne pristojnosti in tudi dolžnosti. Tako, da to ne samo, da moramo spoštovati, ampak moramo temu tudi slediti. Gradivo, ki ga imamo danes pred seboj, v okviru 1. točke so pripravile službe Državnega zbora, po tem kot so ga preučile, teh 15 predlaganih zakonov in so dale predlog oziroma oceno, da je možno vse te predloge zakonov po skrajšanem postopku tudi odpeljati.
Iz tega razloga, torej tudi strokovne predocene, da izpolnjujejo vsi predlagani zakoni poslovniške kriterije, da so obravnavani po skrajšanem postopku, bom vseh 15 teh predlogov tudi podprla v imenu Poslanske skupine SMC. Pod enakimi pogoji za vse, na enak način.
Vsakdo od nas 90 ima možnost, da predlaga sprejem zakona, sprejem spremembe nekega zakona, in da bi to na neki bazi nekih moči omejevali, se mi zdi, da ni demokratično.
Iz tega razloga, kot rečeno, še enkrat, moja podpora bo šla vsem predlogom obravnave zakonov po skrajšanem postopku. Kaj pa se bo z vsebinskimi potem naprej dogajalo, podporami oziroma nepodporami, bomo pa na pristojnih delovnih telesih in potem na plenarnem zasedanju dokončno povedali.
Hvala lepa.
Hvala.
Spoštovani vsi, ki spremljate to sejo.
Pred nami je en velik kup zakonov po skrajšanem postopku. Vse skupaj kaže, kot da smo v nekem izrednem stanju in vse skupaj vpliva na ugled politike in ugled Državnega zbora nasploh. In zdaj, ali bomo sami to dovolili, da bo ugled Državnega zbora še slabši in tretji element, kaj to pomeni za vse podporne službe. Koliko dela, ne samo za nas, predvsem za podporne službe.
Če pogledamo te zakon, predlogi po skrajšanem postopku. Če je skrajšan postopek, potem ni moč temeljito to obravnavati, ni moč analitično obravnavati.
Kot drugo, odreka se sodelovanje stroke in javnosti, ali hočemo to, da stroka in javnost nimata pravega vpliva.
Kot tretje. Kako je to v skladu z resolucijo o normativni dejavnosti. Vemo, da več kot 50 % zakonov se že predlaga po skrajšanem in nujnem postopku. Kakšni so ti zakoni, kakšna je kvaliteta. Zato vidimo, da zakoni, ki so bili sprejeti, se ne dajo izvrševati. Ne dajo se izvajati, zato ker so bili po takšnih postopkih sprejeti. Kaj je zdaj s temi pogoji. Ali so službe, moramo jim zaupati, seveda, samo pri takšni količini se napake dogajajo. Kaj je s finančnimi posledicami, kako bo to vplivalo na finance. To kot kaže nikogar ne zanima.
In zato predlagam, da se zakoni vlagajo po rednem postopku, kar je tudi smisel zakonodaje, ne pa po takšnem.
Hvala.
Hvala lepa za besedo.
Od teh 15 zakonov, ki jih danes obravnavamo, so koalicijski poslanci vložili 5 zakonov, 4 vlada, 2 Nova Slovenija in 4 Levica. To se pravi, da glavni predlagatelj zakona po skrajšanem postopku so koalicijski poslanci oziroma poslanci SMC, konkretno. Zdaj, prvo vprašanje, ki se mi postavi, tudi glede na to razpravo, ki jo je imel gospod Han, je vprašanje ali se zaveze iz koalicijske pogodbe in koalicijskega protokola, ki ga ima, te pogodbe sploh izvajajo. Zdaj, če sem prav razumel to razpravo, niso šli ti predlogi zakonov, niso dali skozi te koalicijske procedure, da se postopek seznanitve dogovora in tako naprej, na tej relaciji uredil. To imate 19. člen tega protokola in zdaj, če sem jaz prav razumel kolega Hana, to ni izvedeno. Čisto, bom rekel, obratovalni mehanizem ali pa poslovnik koalicije ne deluje. Drogo kar je, je vsebina pri teh zakonih. Jaz se ne strinjam s tem, da vsi ti od petnajstih zakonov, ki jih bomo zdajle obravnavali, izpolnjujejo pogoje za skrajšani postopek. Ne izpolnjujejo vsi. Zdaj koalicija ima pač to moč, da izglasuje, da je belo-črno, in pač tudi v tem primeru bo tako. Ampak zakoni, realno gledano, glede na spremembe, ki so in glede na poslovniško določbo, ki jo imamo, tam ne vem, v enem členu poslovnika, vsi ne izpolnjujejo kriterija za skrajšani postopek. Žal tako je. In še ena stvar, ki je, tukaj imamo dva vladna zakona, za katera dva, za tista dva oziroma dva od teh zakonov, katerih so kršene določbe tudi, bom rekel, na eKlopi, eDemokraciji. Dva zakona sta bila vložena, ne vem, 18. decembra in rok za pripombe je bil v enem primeru 1. januar in potem je bil en zakon vložen še kasneje, in rok za pripombe je bil 5.januar. To se pravi, sami prazniki. In zdaj sprašujem, tudi Vlado, kako je možno, da se zainteresirana javnost ali kdorkoli v tem kratkem času od Božiča do treh kraljev pa še ves čas ni na razpolago bil za oba zakona, ampak pri enemu je bilo, ne vem, dvanajsti dni, pri enemu pa še manj, kako je možno kakšne pripombe pripraviti v tem času. In tudi sprašujem Vlado ali je to sploh korektno, da pač na tak način te stvari delujejo. In tudi predsednika Državnega zbora sprašujem isto, glede tega izvajanja koalicijskega protokola, na enega od teh zakonov je tudi vaš podpis gor, ki ni šel po tej koalicijski proceduri, kar enostavno pomeni, da gre za popoln razpad sistema, da ne deluje nič več, da vsak vloži kar mu v glavo pade in potem se zdaj tukaj ukvarjamo s tem / nerazumljivo/. Zdaj, večino tega je naredila največja koalicijska stranka, nobena opozicijska tega ni naredila. In morajo biti težke razmere v državi, da je kar na enkrat prišlo do te eksplozije zakona, poslancev koalicije. Imate v protokolu, da to Vlada dela, če gre drugače, imate predpisan mehanizem in očitno je, da v tem primeru, v teh primerih, ko so vloženi poslanski zakoni iz SMC, poslancev iz SMC, te določbe sploh niso upoštevane. In če zdaj povem samo naprej razmišljanje, samo vprašanje je kako se sploh sicer izvajajo vse te stvari ali gre vse samo na moč, na preigravanje. Verjetno gre in to že dlje časa v tem mandatu, ne samo v tem zaključku. Tako, da stvari je odprtih veliko in pristop je, moram reči, zelo neobičajen, tako da, kar zadeva koalicijo, zelo neobičajen.
Hvala lepa.