Dober dan, spoštovane kolegice, spoštovani kolegi.
Pričenjamo 37. nujno sejo Odbora za pravosodje.
Obveščam vas, da so zadržani dr. Tašner Vatovec, dr. Dobovšek in gospa Dimic ter da dr. Murgel nadomešča gospod Tabaković.
V poslovniškem roku nismo prejeli predlogov za spremembo dnevnega reda, tudi danes tega interesa ne vidim.
Zato prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, to je PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O ZAŠČITI PRIČ.
Rok za vložitev amandmajev je z začetkom obravnave predloga zakona potekel. In imamo amandmaje k 11. in 12. členu koalicijskih poslanskih skupin.
S tem pričenjamo drugo obravnavo in predlagam, da opravimo obravnavo vseh členov zakona skupaj.
Besedo pa dajem predlagatelju državni sekretarki Ministrstva za pravosodje.
Izvolite.
Hvala lepa, gospod predsednik za besedo in prav lep pozdrav vsem.
Uvodoma naj poudarim, da gre za, torej, krajšo novelo, zato jo tudi predlagamo po skrajšanem postopku. Vsega skupaj se dotikamo 12 členov. Še bolj pomembno kot to pa je, da je gradivo v celoti usklajeno, tako z vsemi resorji, kot tudi s pristojnimi službami, ki so v zakonodajnem postopku za obravnavo zakonskih predlogov pristojne.
Zgolj na kratko bom v uvodu poudarila katere cilje z novelo zasledujemo, torej krovni cilj je, da zaščito prič v tej državi dvigujemo na, lahko bi rekli, višji nivo, predvsem z naslednjimi ukrepi:
Zagotavljamo varnejše izvajanje zaščitenih ogroženih oseb v fazi izvajanja nujnih zaščitnih ukrepov, tudi tako, da jim omogočamo uporabo spremenjene identitete, tudi po zaključku izvajanja programa zaščite. Torej, uvajamo dokončno spremembo identitete.
Zagotavljamo pogoje za mednarodno sodelovanje na področju zaščite prič z mednarodnimi institucijami, ki nimajo statusa države, izvajajo pa program zaščite prič in izkazujejo operativni interes po sodelovanju s pristojnimi organi za zaščito prič v Republiki Sloveniji.
Poleg tega pa določamo tudi celoten nabor osebnih podatkov, ki jih enota za zaščito ogroženih oseb zbira in obdeluje pri izvajanju nalog po tem zakonu.
Skratka, kot sem rekla, zaščito prič še krepimo in po drugi s tem postopke delamo, verjamemo tudi učinkovitejše.
Hvala lepa.
Najlepša hvala, gospa državna sekretarka.
Želi besedo Zakonodajno-pravna služba?
Izvolite, prosim, hvala.
Hvala lepa.
Torej, predlog zakona smo preučili z vidika naših pristojnosti in podali pripombe k 11. in 12. členu predloga zakona.
Pri 11. členu smo poleg redakcijske pripombe opozorili tudi na to, da oziroma predlagali razmislek, da se vključijo še primeri, ki se nanašajo na izpolnjevanje obveznosti in ne zgolj za uveljavljanje pravic.
Pri 12. členu, ki je končna določba, pa smo izpostavili vprašanje potrebnosti odložene uporabe zakona, ker pač ta ni z ničemer bila posebej utemeljena oziroma pojasnjena.
Ugotavljam, da so k predlogu zakona vloženi amandmaji. Gre za amandmaje koalicijskih poslanskih skupin, s katerimi so naše pripombe ustrezno in v celoti upoštevane.
Drugih pripomb nimamo.
Hvala lepa.
Gospod predsednik, hvala za besedo. Pozdravljeni spoštovane gospe, gospodje.
Torej, na 6. seji je Komisije za državno ureditev obravnavala predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zaščiti prič. Po predstavitvi s strani predlagatelja, se je razvila razprava predvsem v smeri, torej kdo ustanovi komisijo za zaščito ogroženih oseb oziroma kdo so člani, ki odločajo o vključitvi osebe v program zaščite. Prav tako se je razvila razprava oziroma postavilo vprašanje pri katerih kaznivih dejanjih je v programu zaščitenih prič vključenih največ oseb in ali gre za vsa kazniva dejanja zoroma ali le za kataloška kazniva dejanja. Prav tako je bila razprava v smeri, torej ali status zaščitene osebe pridobijo izključno posamezniki ali tudi njihove družine, potem ali gre tudi za zaščito mladoletnih oseb in pa v primeru, torej sodelovanje med državami članicami EU ali imajo vzpostavljen sistem za zaščito prič, ki poteka tudi v t.i. smeri mednarodne izmenjave. Na koncu se je postavilo tudi vprašanje glede finančnih posledic in kdo krije stroške. S strani predlagatelja smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja oziroma vprašanja iz razprave, zato je komisija predlog zakona tudi podprla.
Hvala.
Praktično en stavek.
Vrhovno sodišče je predlog zakona obravnavalo, nanj posebnih pripomb ni imelo. Ocena je bila, da pač se uvajajo izboljšave zavarovanja zaščitenih prič in tudi osebnih podatkov, tako da je ocena pozitivna.