92. nujna seja

Odbor za finance in monetarno politiko

12. 4. 2018

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovani kolegice in kolegice, vsi vabljeni na sejo, predstavniki Vlade, vsi gostje, eno lepo dobro jutro vam želim in pričenjam 92. nujno sejo Odbora za finance in monetarno politiko.

Ter vas obveščam, da so se za današnjo sejo opravičili poslanci Roberto Battelli, Jožef Horvat in Matjaž Han. S pooblastili pa na seji sodeluje namesto poslanke Andreje Potočnik je tu Simon Zajc, namesto Marka Ferluge je tu Saša Tabaković in namesto mag. Alenke Bratušek je tu dr. Bojan Dobovšek.

S sklicem seje ste prejeli predlagan dnevni red današnje seje odbora. Obveščam vas, da sem na predlog za širitev dnevnega reda, ki ste ga prejeli 6. aprila 2018 predlagala širitev z naslednjo točko dnevnega reda, tretjo, Predlog Zakona o prekinitvi postopkov proti družbenikom izbrisanih družb.

Zato najprej prehajamo na odločanje o tem predlogu za širitev. Glasujemo torej o širitvi s 3. točko današnjega dnevnega reda.

Glasujemo.

Kdo je za? (9 članov.) Kdo je proti? (1 član.)

Ugotavljam, da je predlog za širitev sprejet.

Ugotavljam, da je sedaj tak dnevni red s to širitvijo za današnjo sejo tudi določen.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVEGA REDA, TO JE PREDLOG ZAKONA O IZVAJANJU UREDBE EU O DOKUMENTIH S KLJUČNIMI INFORMACIJAMI O PAKETNIH NALOŽBENIH PRODUKTIH ZA MALE VLAGATALJE IN ZAVAROVALNIH NALOŽBENIH PRODUKTIH, druga obravnava. Predlagatelj zakona je Vlada, skupina poslank in poslancev s prvo podpisano dr. Simono Kustec Lipicer je 3. aprila 2018 vložila zahtevo za sklic izredne seje Državnega zbora na katero je bil uvrščen tudi obravnavani predlog zakona. Kolegij predsednika Državnega zbora je na 126. seji, dne 4. aprila 2018 sprejel dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora s predlogom dnevnega reda, ki vsebuje tudi ta predlog zakona.

K obravnavi te točke so bili povabljeni predstavniki Ministrstva za finance, Zakonodajno-pravna službe in predstavniki Državnega sveta. Dodatno smo kot gradivo k predlogu prejeli mnenje Zakonodajno-pravne službe in mnenje komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance. Rok za vložitev amandmajev je z začetkom obravnave predloga zakona potekel. Amandmaje so k posameznim členom predloga zakona vložile koalicijske poslanske skupine z 10. aprila 2018. S tem tudi pričenjam drugo obravnavo predloga zakona in dajem najprej besedo državnemu sekretarju na Ministrstvu za finance, gospod Tilen Božič.

Izvolite, imate besedo.

Tilen Božič

Dobro jutro, spoštovana predsednica hvala za besedo, spoštovane poslanke, poslanci in tudi ostali prisotni na današnji seji.

Zakon o izvajanju uredbe Evropske unije o dokumentih s ključnimi informacijami o paketnih naložbenih produktih za male vlagatelje in zavarovalnih naložbenih produktih je bil pripravljen v povezavi z izvajanjem uredbe Evropskega parlamenta in sveta z dne 26. novembra 2014. Omenjena Evropska uredba je vstopila v veljavo z letošnjim letom in pomeni odziv na ugotovljeno potrebo po uvedbi enotnih pravil za zagotavljanje preglednosti, ki se bodo uporabljala za vse udeležence na trgu paketnih naložbenih produktov za male vlagatelje in zavarovalnih naložbenih produktov, ter tako povečala varstvo malih vlagateljev. Uvedba dokumenta s ključnimi informaciji na razumljiv način obvešča male vlagatelje o lastnostnih produktov, ki so izpostavljeni tržnim nihajem, gre za kratek in jedrnat dokument, ki malemu vlagatelju omogoča seznanitev s posameznim paketnim naložbenim produktom oziroma zavarovalnim naložbenim produktom in njuno medsebojno primerjavo. Izboljšanje razkritij povezanih s tem, s temi naložbenimi produkti je namreč bistveno za povrnitev zaupanja malih vlagateljev v finančne trge, prav tako je pomembno, da so postopki prodaje teh produktov učinkovito regulirani. Glede na to, da se določbe uredbe Evropske unije uporabljajo neposredno se z zakonom na podlagi zahtev iz uredbe Evropske unije določa, pristojne organe v Republiki Sloveniji in sicer bodo to Banka Slovenije, agencija za trg vrednostnih papirjev in agencija za zavarovalni nadzor, določa se prekrške, ki jih pri izvrševanju določb evropske uredbe izrekajo pristojni organi ter tudi postopek izrekanja nadzornih ukrepov in prekrškov s strani pristojnih organov. Z zakonom bo zagotovljeno, da imajo pristojni organi pooblastilo za nalaganje upravnih sankcij in drugih upravnih ukrepov, ki so učinkoviti, sorazmerni in odvračalni. Spoštovani, na podlagi navedenega predlagam, da odbor podpre predlagano besedilo zakona skupaj s predlogi amandmajev, ki jih je vložila koalicija, v primeru vprašanj sem pa seveda tudi s sodelavci na razpolago za pojasnila.

Hvala.

Najlepša hvala.

Besedo dajem predstavnici Zakonodajno-pravne službe, gospa Katarina Kralj.

Izvolite.

Katarina Kralj

Hvala za besedo gospa predsednica.

V Zakonodajno-pravni službi smo pripravili pisno mnenje z dne 14. marec. Opozorili smo na določene nejasnosti in medsebojne neskladnosti posameznih določb, na manjša neskladja z uredbo, ki se izvaja s tem zakonom, na vprašanja skladnosti petega odstavka 6. člena z načelom sorazmernosti pri varstvu osebnih podatkov. Poleg tega smo opozorili, da nekatere določbe v višini glob, ki so sicer v skladu z uredbo, odstopajo od Zakona o prekrških, ki na sistemski ravni ureja predpisovanje glob. Podobni odstop je od Zakona o prekrških, se čedalje bolj uveljavljajo v številnih zakonih s področja financ, tako nekaterih, ki že veljajo pa tudi v nekaterih, ki so vloženi v zakonodajni postopek. Zato ponovno opozarjamo Vlado, da bo treba pristopiti k ustreznemu noveliranju zakona o prekrških, drugače se bo njegova sistemska narava na določenih pravnih področjih izgubila, kar jim gre pa na škodo pravne varnosti. Nazadnje še ugotavljamo, da amandmaji koalicijskih poslanskih skupin ustrezno upoštevajo naše pripombe.

Hvala.

Hvala lepa tudi vam.

Predlagam članom odbora, da po končani razpravi o členih v skladu s tretjo alinejo 128. člena Poslovnika glasujemo skupaj o vseh členih predloga zakona. Če se strinjate, v kolikor ni nasprotovanj, je ta predlog sprejet in prehajamo na razpravo in odločanje o členih in vloženih amandmajih na podlagi vložitvenega dokumenta in v razpravo dajem 1. člen in amandma poslanskih skupin SMC, Desus in SD.

In dajem besedo gospodu Verbiču.

Hvala lepa za besedo predsednica. Dobro jutro državni sekretar, kolegice in kolegi, ostali vabljeni.

Glede na to, da imamo pred seboj predmet zakona, ki je zelo z dolgim naslovom, moram priznati, da na področju tovrstnih storitev, ki so nekako kot strokovno te tako imenovani paketni, je že skrajni čas, da se tudi v Sloveniji tovrstna zadeva uredila, predvsem v tem, da se zaščiti tako imenovane uporabnike, ne toliko ponudnike. Ampak tisto, kar je ključno s prenosom teh dveh direktiv, pa je, da se v bistvu bolj dosledno zavezuje, hkrati pa tudi sankcionira preko regulatornih funkcij na trgu tovrstnih storitev v Sloveniji. Tisto, kar me posebno veseli, da je Ministrstvo za finance predložilo v bistvu ta predlog zakona, je predvsem naslednje … Ta odbor se je pred dobrima dvema letoma soočil tudi s spremembo Zakona o bančništvu-2 in če se spominjate, smo vgradili tudi en člen, ki je dobra postavka, da se združijo regulatorne funkcije v Republiki Sloveniji. Se pravi, tiste regulatorne funkcije, ki so še kako dolžne nadzirati tovrstno poslovanje, se pravi, del poslovanja Banke Slovenije, Agencije za zavarovalni nadzor in tudi Agencije za trg vrednostnih papirjev. Ta slaba praksa se na področju bančnih storitev prav gotovo v Republiki Sloveniji ne sme več ponoviti. In tisto, kar je v tej konkretni predmetni vsebini pomembno, je to, da prevečkrat (?) pozabljamo, da se na tem tako imenovanem slovenskem trgu pojavljajo posli, vezani na tako imenovani strukturni del, ki ga nadzira Banka Slovenije, na zavarovalniški, kjer so tako imenovani zavarovalniški naložbeni posli, ki skupaj predstavljajo dobrih 5, 6 milijard, ključni pa so tako imenovani finančni posli na kapitalskem trgu, ki pa, reci piši, obsega dobrih ali ca 40 milijard. Zato moram priznati, da resnično že uvodoma povem, da podpiram vse predlagane amandmaje kot tudi predlog zakona, bi pa na tem mestu vseeno rad opozoril še na eno stvar. Tudi mnenje Evropske centralne banke napotuje na to, da bi Republika Slovenija morala združiti regulatorne funkcije teh omenjenih inštitucij v tem kontekstu nadzora, predvsem kapitalskega trga. Prepričan sem, da bo nova vlada, katerakoli že bo, sledila temu, da se preprosto prepreči kakršnakoli slaba praksa, sploh pa ne tovrstna, s katero smo se soočali na področju bančnega poslovanja.

Veseli me, da tudi Državni svet podpira tovrstno zadevo, hkrati pa tudi, da je Zakonodajno-pravna služba dala svoje stališče, da je to sedaj usklajeno in se v nadaljevanju ne bom več vključeval.

Podpiram vse amandmaje, kot tudi predlog zakona.

Hvala lepa.

Hvala lepa.

Želi še kdo razpravljati? V kolikor ne, dajem na glasovanje amandma koalicijskih poslanskih skupin k 1. členu predloga zakona. Glasujemo.

Kdo je za? (11 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 2. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Ni razprave, zato dajem ta amandma na glasovanje. Glasujemo.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 3. člen, h kateremu ni vloženih amandmajev. Tudi ni razprave.

Prehajamo na 4. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Dajem ta amandma na glasovanje. Glasujemo.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 5. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Dajem ta amandma tudi na glasovanje. Glasujemo.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 6. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Ni želje po razpravi, zato dajem ta amandma na glasovanje. Glasujemo.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 7. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Ni razprave, zato glasujemo o tem amandmaju. Glasujemo.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 8. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Dajem ta amandma na glasovanje.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo dajem 9. člen in amandma koalicijskih poslanskih skupin. Dajem ta amandma na glasovanje.

Kdo je za? (10 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je amandma sprejet.

V razpravo pa sedaj dajem še zadnje tri člene, 10, 11 in 12, h katerim ni vloženih amandmajev in tudi ni razprave, zato zaključujem razpravo o členih in vloženih amandmajih.

V skladu s prej sprejeto odločitvijo odbora sedaj prehajamo še na glasovanje o vseh členih skupaj. Glasujemo.

Kdo je za? (12 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da so členi sprejeti.

S tem smo zaključili drugo obravnavo predloga zakona na matičnem delovnem telesu. Sprejeti amandmaji se vključijo v dopolnjen predlog zakona, ki bo sestavni del poročila odbora. Želi kdo v tej točki poročati na seji Državnega zbora? V kolikor ne, bom to storila sama.

S tem tudi zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA…

Postopkovno, gospa Antonija Kovačič. Izvolite.

Hvala za besedo.

Z vsem spoštovanjem do odbora in do tebe, predsednica, smo v naši poslanski skupini pripravili kar nekaj zakonov, za katere menim, da so pomembni, domišljeni, odgovorno pripravljeni v odnosu do posledic človekovega delovanja. Če omenim samo enega, ki popravlja krivice upokojencem, postavljanje v čas, ko je gospodarska rast dovoljšnja, da bi krivice popravili postopoma v štirih letih, znašel pa se je v poplavi zakonov, ki predstavljajo izjemne finančne posledice, na katere opozarja tudi Fiskalni svet. Odgovornosti do finančnega uravnoteženja države se v zadnjih izdihljajih Državnega zbora ne piše dobro. Slabi predlogi zakonov, neusklajeni s ciljnimi skupinami, na katere se nanašajo, in v skrajšanih zakonodajnih postopkih, krši se tudi resolucijsko načelo transparentnosti,… Zaradi vsega naštetega poslanca Poslanske skupine Desus v skladu z določbo drugega odstavka 65. člena Poslovnika Državnega zbora pri tej točki, torej pri 2. točki, in pri naslednji, 3. točki na odboru ne bova sodelovala.

Hvala.

Hvala lepa.

S tem pa ugotavljam, da odbor trenutno ni pač… / medsebojno šepetanje/ Nas je 11? / medsebojni pogovor/… Prekinjam sejo za 15 minut in jo bomo nadaljevali ob 8.35.

Nadaljujemo s

Kot gradivo ste s sklicem seje prejeli zahtevo Državnega sveta z 27. marec 2018 za ponovno odločanje o zakonu. Dne 4. aprila 2018 ste prejeli zahtevo za sklic izredne seje Državnega zbora Republike Slovenije s prvo podpisanim Brankom Zormanom.

Kolegij predsednika Državnega zbora je na 127. seji, 11. aprila 2018 sprejel dogovor, da se na dnevni red izredne seje Državnega zbora uvrsti tudi ta predlog zakona.

K obravnavi te točke so povabljeni predlagatelj, gospod Zorman, predstavniki Ministrstva za finance, Zakonodajno-pravna služba in predstavniki Državnega sveta. Poleg mnenja smo prejeli tudi mnenje Zakonodajno-pravne službe, pripombe Gorsko-reševalne službe na zakon in dopis Nacionalnega sveta invalidskih organizacij.

Preden pričnemo z obravnavo zahteve Državnega sveta, vas obveščam, da namesto poslanke Nade Brinovšek na seji sodeluje gospod Jože Tanko.

Torej pričenjamo z obravnavo zahteve Državnega sveta za ponovno odločanje o Zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o igrah na srečo in dajem najprej besedo predstavniku Državnega sveta za obrazložitev zahteve, besedo ima državni svetnik gospod Boris Šuštaršič.

Izvolite, imate besedo.