Spoštovani, lep pozdrav.
Pričenjam 75. nujno sejo Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor.
Obveščam vas, da se je opravičil član odbora Jernej Vrtovec. Zaenkrat nimam pooblastil nadomestnih članov.
Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje ste prejeli dnevni red s 7 točkami, v zvezi s katerim v poslovniškem roku nisem prejel nobenega predloga za spremembo, zato je ta določen, kot ste ga prejeli s sklicem.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O PRENEHANJU VELJAVNOSTI ZAKONA O RAZGLASITVI ZAŠČITNE EKOLOŠKE CONE IN EPIKONTINENTALNEM PASU REPUBLIKE SLOVENIJE,
ker je Državnemu zboru v obravnavo po nujnem postopku posredovala Vlada. Kolegij predsednika Državnega zbora je na 117. seji, dne 15. 1. 2018, sklenil, da se predlog zakona obravnava po nujnem postopku. Za obravnavo je bilo posredovano naslednje gradivo: predlog zakona z dne 11. 1. 2018, mnenje Zakonodajno-pravne službe z dne 3. 4. 2018, mnenje Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj z dne 1. 2. 2018. Vsa navedena gradiva so objavljena na spletni strani Državnega zbora. Rok za vložitev amandmajev je do zaključka razprave o členih na seji odbora. Zaenkrat amandmaji niso bili vloženi. Na sejo so bili k obravnavi te točke povabljeni predstavniki Ministrstva za okolje in prostor, Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora.
Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona, v kateri bomo na podlagi 126. člena poslovnika opravili razpravo in glasovanje o posameznih členih predloga zakona.
Besedo dajem najprej predstavnici predlagatelja, to je Ministrstva za okolje, gospe Lidiji Stebernak, da nam poda dopolnilno obrazložitev k predlogu zakona. Še pred tem pa sem slišal eno proceduralno? / oglašanje iz dvorane/ Kolega Krivec.
Ja, hvala za besedo, spoštovani predsednik. Lep pozdrav vsem prisotnim.
Tako kot že na do zdajšnjih obravnavah zakonov, ki so se dotikale obravnave oziroma tematike arbitražnega sporazuma, naša poslanska skupina ni sodelovala, zato tudi pri obravnavi te točke, ki se ponovno dotika zadev v zvezi z arbitražnim sporazumom, napovedujemo, da pri tej točki ne bomo sodelovali, zato napovedujem obstrukcijo.
Hvala lepa.
Besedo torej dajem predstavnici predlagatelja, gospe državni sekretarki Lidiji Stebernak.
Hvala za besedo. Spoštovani poslanci in ostali prisotni.
Republika Slovenija je v letu 2005 sprejela Zakon o razglasitvi zaščitne ekološke cone in epikontinentalnem pasu Republike Slovenije, in sicer je bil cilj tega zakona ravnati aktivno kot jadranska država in pa vzpostaviti učinkovite ukrepe za ohranitev celovitega morskega ekosistema Jadranskega morja, slovenskih teritorialnih voda in obalnih območij. Z razsodbo arbitražnega sodišča glede meje med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško je nastalo novo pravno stanje, ki ga je treba upoštevati in v skladu s tem izvesti tudi ustrezne spremembe v pravnem redu Republike Slovenije. Samo na podlagi tega je potem možno izvajanje te razsodbe na način in v rokih, kot jih arbitražna odločitev določa. Zaradi tega je treba Zakon o razglasitvi zaščitne ekološke cone in epikontinentalnem pasu Republike Slovenije razveljaviti, hkrati je pa treba črtati tudi določbo četrtega odstavka 13. člena Pomorskega zakonika, zaščitna ekološka cona namreč ni skladna z razsodbo arbitražnega sodišča; določba o določitvi zunanje meje na morju, vsebovana v Pomorskem zakoniku, pa je brezpredmetna, saj je zdaj državna meja na morju določena v koordinatah z mednarodnim aktom.
Toliko kratko. Hvala.
Hvala za besedo.
Zakonodajno-pravna služba k predlogu zakona ni imela pripomb. Hvala.
Hvala lepa.
Besedo dajem predstavniku Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, gospodu Strnadu.
Hvala lepa.
Lep pozdrav!
Tudi Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj podpira Zakon in nima pripomb.
Hvala lepa.
Prehajamo na razpravo in glasovanje o posameznih členih in vloženih amandmajih v okviru druge obravnave predloga zakona.
Ker ima predlog zakona samo tri člene, odboru predlagam, da se razpravo o vseh členih predloga zakona združi, v skladu s 128. členom poslovnika. Po opravljeni razpravi o členih bi opravili glasovanje o amandmajih, če bodo vloženi (zaenkrat jih ni), nato pa glasovali še o vseh členih skupaj. Se s tem strinjate? Ali kdo nasprotuje? Ugotavljam, da ne.
V razpravo dajem vse tri člene predloga zakona. Želi kdo razpravljati? Ugotavljam, da ne, zato zaključujem razpravo.
V skladu s prej sprejeto odločitvijo prehajamo na glasovanje o vseh členih predloga zakona skupaj. Želi kdo obrazložiti svoj glas? Ugotavljam, da ne. Glasujemo.
Kdo je za? (10 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da so členi predloga zakona sprejeti.
S tem zaključujem drugo obravnavo Predloga zakona o prenehanju veljavnosti Zakona o razglasitvi zaščitne ekološke cone in epikontinentalnem pasu Republike Slovenije na matičnem delovnem telesu. Odbor bo pripravil poročilo, v katerem bo predlagal Državnemu zboru, da sprejme zakon v predloženem besedilu. Določiti moramo še poročevalca. Če se ne javi nihče drug, bom to opravil kot predsednik odbora.
Zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O DOPOLNITVAH ZAKONA O OHRANJANJU NARAVE, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo po nujnem postopku posredovala Vlada. Kolegij predsednika Državnega zbora je na 118. seji, dne 15. 1. 2018, sklenil, da se predlog zakona obravnava po nujnem postopku. Za obravnavo je bilo posredovano naslednje gradivo: predlog zakona z dne 12. 1. 2018, mnenje Zakonodajno-pravne službe z dne 4. 4. 2018, mnenje Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj z dne 1. 2. 2018, mnenje Mestne občine Ljubljana z dne 22. 1. 2018. Vsa navedena gradiva so objavljena na spletnih straneh Državnega zbora. Rok za vložitev amandmajev je do zaključka razprave o členih na seji odbora.
Na sejo so bili k obravnavi te točke povabljeni predstavniki Ministrstva za okolje in prostor, Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj in Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora.
Začenjam drugo obravnavo predloga zakona, v kateri bomo na podlagi 126. člena poslovnika opravili razpravo in glasovanje o posameznih členih predloga zakona. / oglašanje v ozadju/ Kolega Krivec bo verjetno najprej proceduralno. Imate besedo.
Hvala, predsednik. V bistvu gre za enako obrazložitev kot pri prejšnjem zakonu. Tudi ta zakon se dotika tematik, ki so vezane na izvedbo odločbe o arbitražnem sporazumu, zato kot v dosedanjih primerih pri obravnavi teh zakonov ne bomo sodelovali in napovedujem tudi pri obravnavi tega zakona obstrukcijo.